PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  10.04.2013
Festiwal filmowy 19. Wiosna Filmów w Warszawie zmienił nazwę na bardziej adekwatną o tej porze roku, odświeżył formułę, ale nadal pozostaje jedną z nielicznych imprez wspierających scenarzystów oraz propagujących wiedzę na temat pisania scenariuszy. W tym roku ponownie zaprasza do Strefy Scenarzysty, która składa się z trzech części: seminariów dla profesjonalnych scenarzystów, warsztatów dla szkół oraz konkursu scenariuszowego filmów krótko- i średniometrażowych.

Tegoroczna oferta dla scenarzystów koncentruje się wokół tematyki produkcji familijnej. W czwartek zapraszamy na debatę pod hasłem: „Pejzaż bez adaptacji. Czy polska literatura dla dzieci ma dzisiaj znaczenie dla filmowców?”. Udział biorą m.in. Ernest Bryll (kierownik działu literackiego PISF), Anna Onichimowska (wielokrotnie nagradzana autorka książek dla dzieci i młodzieży; poetka, dramatopisarka, scenarzystka), Janusz Wróblewski („Polityka”). Mówi się, że literatura to najlepsze źródło filmowych scenariuszy. Tymczasem w dziedzinie książki dla dzieci na polskim rynku dzieje się wiele ciekawego i materiału do adaptacji nie brakuje. Kiedyś spora część produkcji dziecięcej była na literaturze oparta i dzisiaj mogłoby być tak samo. Dlaczego tak nie jest? Czy to efekt ogólnego zastoju w tej dziedzinie produkcji, czy filmowcom brakuje rozeznania na rynku wydawniczym? 11 kwietnia, 18:00, kino Praha (Jagiellońska 26), wstęp wolny.

Natomiast w piątek scenarzyści mają okazję wziąć udział w seminarium „Scenariusz w produkcji dziecięcej i familijnej”, które poprowadzi Resh Somauroo, brytyjski wykładowca, scenarzysta, redaktor telewizyjny (biogram poniżej). W czasach gdy kino i telewizja przestały być jedynymi źródłami rozrywki dla dzieci warto przyjrzeć się  jak rozwijał się obecny rynek multimedialny, a także jakie elementy składają się na powodzenie współczesnych hitów dziecięcych w dziedzinie filmu, telewizji i rynku zabawek, gadżetów, itp. Podczas seminarium zostaną poruszone m.in. następujące kwestie: Co decyduje o sukcesie współczesnych produkcji dla dzieci/młodzieży/widowni familijnej? Specyfika produkcji filmowej i telewizyjnej dla dzieci, definiowanie odbiorcy, gatunki, elementy składowe, itd. Wykorzystywanie postaci i wątków na innych platformach medialnych oraz w merchandisingu. 12 kwietnia, 14:00-17:00, Kino Praha, wstęp wolny (chętnych do udziału w seminarium prosimy o zgłaszanie się na adres: kasia@latofilmow.pl; seminarium będzie tłumaczone symultanicznie, liczba słuchawek ograniczona (100 szt.), nie ma możliwości rezerwacji słuchawek, obowiązuje kolejność przychodzenia)

Ponadto 10 kwietnia startują warsztaty organizowane przez 19. Wiosnę Filmów i Filmotekę Szkolną (program edukacyjny PISF) skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz nauczycieli. Zajęcia prowadzą: Zbigniew Żmudzki (szef studia Se-ma-for, producent oscarowego „Piotrusia i wilka”), Piotr Borkowski (scenarzysta filmu „Lęk wysokości”, wykładowca SWPS w Warszawie) oraz Maciej Pisuk (scenarzysta filmu „Jesteś Bogiem”). Partnerem warsztatów jest Akademia Fotografii. (Zapisy i informacje: www.filmotekaszkolna.pl)

W ramach Strefy Scenarzysty 2013 odbywa się także scenariuszowy konkurs na najlepszy film krótko- i średniometrażowy „Krótkie i dobre”. Zakwalifikowane filmy można oglądać codziennie od 8 do 13 kwietnia o godz. 19:00 w Bazarze (Okrzei 26).

Strefa Scenarzysty odbywa się dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
 
Więcej informacji: www.wiosnafilmow.pl.

RESH SOMAUROO obecnie prowadzi firmę konsultingową My Daddy’s Company specjalizującą się w rozwijaniu multimedialnego potencjału produkcji na potrzeby rynku międzynarodowego (telewizja/film/zabawki/Internet/książki/gry wideo/parki rozrywki), a ponadto wykłada  scenariopisarstwo na Uniwersytecie w Bournemouth i jest aktywnym członkiem BAFTA (Brytyjskiej Akademii Sztuki Filmowej i Telewizyjnej).
Ukończył studia w dziedzinie scenariopisarstwa filmowego i telewizyjnego. Następnie kilka lat zdobywał doświadczenie w zarządzaniu i finansach, m.in. w departamencie finansowym BBC Education. W 1998 r. rozpoczął pracę w telewizji Channel Four jako asystent szefa działu zamówień. Nadzorował development oraz produkcję ponad 30 programów rocznie, a także był odpowiedzialny za development zlecanych przez telewizję produkcji seriali dramatycznych i filmów.
Jego bogata praktyka redakcyjna i produkcyjna obejmuje zarówno telewizję (BBC, Channel Four), jak film kinowy (m.in. „Carrington” w reżyserii Christophera Hamptona). Jest również doświadczonym redaktorem scenariuszy, współpracował w tym zakresie m.in. z UK Film Council.
W 2001 r. Resh dołączył do działu mediów, telewizji i filmu (później przemianowanego na „Create TV&Film Ltd”) LEGO Company. Jako International Head of Development (w dziale postaci i historii) współpracował zarówno z zespołami pracującymi nad rozwojem zabawek jak i marketingowcami firmy. Jego zadaniem było zarządzanie developmentem i wprowadzaniem do produkcji oryginalnych postaci i historii do zastosowania w zabawkach i grach LEGO, międzynarodowych kampaniach marketingowych oraz na innych platformach multimedialnych firmy (Internet, komiksy, gry wideo, parki rozrywki, filmy na DVD, itd.). Współtworzył m.in. „EXO-FORCE”, a także jeden z największych sukcesów w historii firmy „Knights Kingdom” (Resh opracował oryginalną „biblię”, postaci i wątki, a także zarządzał międzynarodowymi zespołami przy multimedialnym wprowadzaniu projektu na rynek na świecie).

Oriana Kujawska-Dowjat
Materiały organizatorów
Ostatnia aktualizacja:  16.04.2013
Zobacz również
Przedłużony nabór na Pitching Dragon Forum 2013
Wykłady otwarte - Sources2 w Warszawie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll