Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
"Wesele", fot. Fototeka Filmoteki Narodowej
WOJCIECH SMARZOWSKI, WESELE, "FILM & TV KAMERA", 2003, NR 3
Wymieszanie elementów komicznych z tragicznymi to cecha wszystkich prac, które zrobiłem (…). "Wesele" to jakiś mój głos w sprawie tego, co mnie otacza. Jest coś, na co się nie zgadzam, i dlatego robię ten film. Tytuł zobowiązuje, ale nie chcę mówić o odniesieniu.
MAŁGORZATA SADOWSKA, ZEPSUTY BIGOS, "PRZEKRÓJ", 17 X 2004
Film Smarzowskiego demaskuje nie tylko rodzinę, ale hipokryzję naszego życia społecznego (…). "Wesele" nie jest publicystyką, tylko dynamicznym, intensywnym i gęstym filmem – zrobionym z pasją, by nie powiedzieć – z furią. Stąd zdecydowanie jednostronny obraz świata, stąd przerysowania i balansowanie na granicy groteski (…). Film będzie budził kontrowersje. Wystarczy jednak otworzyć gazetę czy włączyć wiadomości, by uświadomić sobie, że i tak już po uszy siedzimy w tym nieświeżym bigosie.
Wymieszanie elementów komicznych z tragicznymi to cecha wszystkich prac, które zrobiłem (…). "Wesele" to jakiś mój głos w sprawie tego, co mnie otacza. Jest coś, na co się nie zgadzam, i dlatego robię ten film. Tytuł zobowiązuje, ale nie chcę mówić o odniesieniu.
MAŁGORZATA SADOWSKA, ZEPSUTY BIGOS, "PRZEKRÓJ", 17 X 2004
Film Smarzowskiego demaskuje nie tylko rodzinę, ale hipokryzję naszego życia społecznego (…). "Wesele" nie jest publicystyką, tylko dynamicznym, intensywnym i gęstym filmem – zrobionym z pasją, by nie powiedzieć – z furią. Stąd zdecydowanie jednostronny obraz świata, stąd przerysowania i balansowanie na granicy groteski (…). Film będzie budził kontrowersje. Wystarczy jednak otworzyć gazetę czy włączyć wiadomości, by uświadomić sobie, że i tak już po uszy siedzimy w tym nieświeżym bigosie.
MF
100latpolskiegofilmu.pl
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012
100 lat polskiego filmu. Westerplatte
100 lat polskiego filmu. Wesele (reż. A. Wajda)
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024