Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
"Pręgi", 100latpolskiegofilmu.pl
WOJCIECH KUCZOK, WYIMKI Z DZIENNIKA ZWĄTPIEŃ, "KINO", 2004, NR 10
Myślę o dorosłym Wojciechu. Musi nosić to imię, bo to film o mężczyźnie doświadczonym przez Ojca, którego znajduje w sobie i jest na Ojca skazany (...). Zamykając się na dialog z Drugim (a w każdym z nich trochę Boga siedzi), nie wierząc w miłość i w Boga nie wierzy (...). Rozmawia z ludźmi przez zaryglowane drzwi. Musi je otworzyć (...) teraz, zaraz. Bo źle z nim...
MANANA CHYB, "DETOKSYKACJA", KINO, 2004, NR 10
Film Magdaleny Piekorz według scenariusza Kuczoka opowiada o dramacie "zatrutej duszy". Trzeba być wdzięcznym reżyserce, że nie ma tu śladu udziwnienia, nie ma pokusy estetyzacji zła czy nachalnie generalizującej symboliki. Piekorz wie, o czym mówi, i jakim językiem się posługuje (...). Oglądamy terror (ojca nad synem) zrytualizowany między kuchnią a telewizorem, wpisany w rozkład zajęć domowych, wyposażony w zestaw zwyczajowych gestów i słów.
Myślę o dorosłym Wojciechu. Musi nosić to imię, bo to film o mężczyźnie doświadczonym przez Ojca, którego znajduje w sobie i jest na Ojca skazany (...). Zamykając się na dialog z Drugim (a w każdym z nich trochę Boga siedzi), nie wierząc w miłość i w Boga nie wierzy (...). Rozmawia z ludźmi przez zaryglowane drzwi. Musi je otworzyć (...) teraz, zaraz. Bo źle z nim...
MANANA CHYB, "DETOKSYKACJA", KINO, 2004, NR 10
Film Magdaleny Piekorz według scenariusza Kuczoka opowiada o dramacie "zatrutej duszy". Trzeba być wdzięcznym reżyserce, że nie ma tu śladu udziwnienia, nie ma pokusy estetyzacji zła czy nachalnie generalizującej symboliki. Piekorz wie, o czym mówi, i jakim językiem się posługuje (...). Oglądamy terror (ojca nad synem) zrytualizowany między kuchnią a telewizorem, wpisany w rozkład zajęć domowych, wyposażony w zestaw zwyczajowych gestów i słów.
MF
100latpolskiegofilmu.pl
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012
100 lat polskiego filmu. Pruska kultura
100 lat polskiego filmu. Pożegnanie Jesieni
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024