PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
100 LAT POLSKIEGO FILMU
  11.10.2011

"Miś", fot. Fototeka Filmoteki Narodowej


SCENA Z FILMU

Kierowca: Wczoraj jechałem tędy i tych domów jeszcze nie było.
Milicjant z drogówki: A gdyby tu staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wtedy wy byście tę staruszkę przejechali, a to być może wasza matka!
Kierowca: Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu.
Milicjant (do centrali): Halo Brzoza, halo Brzoza, źle cię słyszę. Powiedział, że matka siedzi z tyłu! Że matka siedzi z tyłu!!!
Oficer I: Przede wszystkim nie panikujcie.
Oficer II: To nam wskazuje na to, że po pierwsze życie stawia przed nami ciągle coś nowego. Po drugie musimy mieć różne warianty. I dlatego proponuję wariant następujący: A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości…
Milicjant (brnie przez krzaki i przepowiada sobie kwestię): A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie? Więc nie mówcie mi, że siedzi z tyłu!

ALEKSANDRA (WŁ. JULIUSZ KYDRYŃSKI), "MIŚ" – ZABAWNE ZWIERCIADŁO NASZEJ RZECZYWISTOŚCI, "PRZEKRÓJ", 17 MAJA 1981

Krytycy zżymają się (chociaż ostatnio jakoś mniej) na filmy Stanislawa Barei, ale publiczność wali na nie drzwiami i oknami. I chyba jednak publiczność ma rację! Bareja jest po prostu jedynym reżyserem, który od lat realizuje satyryczne filmy o naszej rzeczywistości. W dodatku odkąd połączył się w spółkę autorską ze Stanisławem Tymem, jego satyra stała się ostrzejsza. Zderzenie absurdów codziennego życia z abstrakcyjnymi pomysłami dobitnie wskazuje, że nasza rzeczywistość przewyższa najbardziej surrealistycznie pomyślaną fikcję. Czego można żądać więcej od komedii satyrycznej?
MF
100latpolskiegofilmu.pl
Ostatnia aktualizacja:  23.05.2012
Zobacz również
100 lat polskiego filmu. Młody Las
100 lat polskiego filmu. Matka Królów
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll