Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
"Kolejność uczuć", fot. Fototeka Filmoteki Narodowej
JERZY UŚCINOWICZ, RADOSŁAWA PIWOWARSKIEGO GODZINA SZCZEROŚCI, "GAZETA OLSZTYŃSKA", 1993, NR 97
Licealistka Marysia Seweryn, córka Krystyny Jandy i Andrzeja Seweryna, trafiła do tej roli przypadkiem. Kiedy przeczytała scenariusz, zapytała z przerażeniem: Jak mam się całować z wujkiem? Okazało się, że Olbrychski zna Marysię od niemowlęcia.
TOMASZ JOPKIEWICZ, NIEWINNA LOLITA I KOMEDIANT, "FILM", 1993, NR 22
Jak zwykle w filmach Radosława Piwowarskiego i tym razem jest słodko i gorzko. W "Kolejności uczuć" zderzenie to jest bardziej bolesne niż do tej pory. Najciekawszy w tym filmie jest obraz uczucia jako doznania nie tylko przynoszącego ból, ale i wzbogacenie osobowości (...) a także jako gry pozorów, która wiąże się z aktorską profesją bohatera. Jego melodramatyczne i efekciarskie gesty, w jakich wyraża swe uczucia, sprawiają, że dziewczyna podejmuje wyzwanie i także zaczyna grać. Oboje w tej grze się gubią, oboje za nią płacą.
Licealistka Marysia Seweryn, córka Krystyny Jandy i Andrzeja Seweryna, trafiła do tej roli przypadkiem. Kiedy przeczytała scenariusz, zapytała z przerażeniem: Jak mam się całować z wujkiem? Okazało się, że Olbrychski zna Marysię od niemowlęcia.
TOMASZ JOPKIEWICZ, NIEWINNA LOLITA I KOMEDIANT, "FILM", 1993, NR 22
Jak zwykle w filmach Radosława Piwowarskiego i tym razem jest słodko i gorzko. W "Kolejności uczuć" zderzenie to jest bardziej bolesne niż do tej pory. Najciekawszy w tym filmie jest obraz uczucia jako doznania nie tylko przynoszącego ból, ale i wzbogacenie osobowości (...) a także jako gry pozorów, która wiąże się z aktorską profesją bohatera. Jego melodramatyczne i efekciarskie gesty, w jakich wyraża swe uczucia, sprawiają, że dziewczyna podejmuje wyzwanie i także zaczyna grać. Oboje w tej grze się gubią, oboje za nią płacą.
MF
100latpolskiegofilmu.pl
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012
100 lat polskiego filmu. Komornik
100 lat polskiego filmu. Kobieta z prowincji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024