PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
PROGRAMY, DOFINANSOWANIA
  11.10.2011
W ramach programu Media Unii Europejskiej kraje członkowskie mogą ubiegać się o wsparcie developmentu projektu w kilku schematach działania: Projektu Pojedynczego (Single Projects), Projektu Interaktywnego (Interactive Works), Pakietu projektów (Slate Funding i Slate Funding 2nd Stage/Drugiego Etapu) .

Szczegółowe zasady przyznawania dofinansowania z Programu MEDIA obowiązujące aktualnie - pozostaną niezmienione do 2013 roku włącznie.

Pojedynczy Projekt:

W ramach tego działania wnioski o dofinansowanie mogą składać producenci, którzy planują realizację tylko jednego projektu.

W procesie oceny wniosków mogą wziąć udział te projekty, które produkowane są przez niezależne europejskie firmy produkcyjne o wieloletnim doświadczeniu, posiadające minimum 50 % praw do przedsięwzięcia. Dodatkowo powinny być zarejestrowane oraz działać na rynku od przynajmniej 12 miesięcy. Innym warunkiem koniecznym jest przedstawienie dokumentów potwierdzających, iż dany producent był producentem wiodącym projektu, który już wcześniej realizowano w ramach tego schematu i który  rozpowszechniano w okresie dwóch lat kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku.

Dodatkowo wnioskodawcy muszą udowodnić, że:

•    byli głównymi i jedynymi producentami utworu;
•    lub też, w przypadku koprodukcji, byli głównymi koproducentami, którzy sfinansowali większość budżetu produkcji lub byli producentami delegowanymi;
•    lub też ich Dyrektor Wykonawczy lub jeden z udziałowców uczestniczyli
w projekcie jako producenci lub producenci delegowani.

W drodze wyjątku utwór zrealizowany przez firmę inną niż firma wnioskodawcy może zostać uznany za kwalifikujących się, jeżeli wnioskodawca wykaże, iż jego Dyrektor Wykonawczy, jeden z jego udziałowców lub producentów, których zatrudnia (producent taki musi być zatrudniony w firmie wnioskodawcy na przynajmniej 12 miesięcy przed złożeniem wniosku) uczestniczyli w projekcie jako producenci, producenci delegowani lub producenci wykonawczy.

Pod uwagę brane będzie jedynie doświadczenie osób wymienionych w czołówce danej produkcji. Deklaracje osób trzecich nie zostaną uznane

Do dofinansowania kwalifikują się:

•    Filmy fabularne (filmy lub seriale o minimalnej długości 50 minut)
•    Kreatywne filmy dokumentalne (filmy lub seriale o minimalnej długości 25 minut)
•    Filmy animowane (filmy lub seriale o minimalnej długości 24 minut

Wszystkie projekty muszą spełniać kryterium dotyczące międzynarodowego dialogu przynajmniej dwóch europejskich państw oraz łączenia różnorodnych tożsamości kulturowych na poziomie krajowym i/lub regionalnym. Projekty te muszą koncentrować się na elementach charakterystycznych dla kultury państw objętych projektem oraz podkreślać wartości specyficzne dla danej populacji, a także posiadać międzynarodowy potencjał dystrybucyjny.

W ramach tego schematu można składać jeden wniosek w skali roku. Szersze informacje dotyczące zasad udzielania wsparcia znajdują się w Przewodniku, dostępnym na stronie polskiego Media Desku (dofinansowanie/pojedynczy projekt),

www.mediadeskpoland.eu

Projekt Interaktywny:
 
Schemat skierowany jest do niezależnych firm europejskich pragnących rozwijać interaktywne projekty on- i off-linowe, przeznaczone do rozpowszechniania na rynku europejskim oraz międzynarodowym, przygotowanych jako dopełnienie projektów audiowizualnych (filmy fabularne, animowane, autorskie filmy dokumentalne),  przedłożonych przez niezależne europejskie firmy produkcyjne. 

Warunkiem otrzymania dofinansowania jest udowodnienie przez wnioskodawcę, że zrealizował wcześniej przynajmniej jeden projekt interaktywny oraz, że:

•    był głównym i jedynym producentem projektu;
•    lub też, w przypadku koprodukcji, był głównym koproducentem, który sfinansował większość budżetu produkcji lub był producentem delegowanym;

Podobnie jak w przypadku schematu Projekt Pojedynczy wnioskodawca musi potwierdzić, że wcześniejszy projekt dystrybuowany był w przeciągu dwóch lat kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku.

Projekty kwalifikujące się:

•    projekty interaktywne na użytek komputerów, internetu, telefonów komórkowych, konsol do gier łącznie z konsolami kieszonkowymi i przenośnymi, które charakteryzują się wysokim poziomem interaktywności, strukturą narracyjną oraz innowacyjnością;
•    projekty w nowych formatach na użytek telewizji cyfrowej, internetu, konsoli przenośnych, w których główną rolę odgrywają interaktywność oraz elementy narracyjne

Warunkiem jest także to, że we wszystkich przypadkach projekty są przeznaczone do rozpowszechniania komercyjnego oraz charakteryzują się dużym potencjałem dystrybucyjnym na poziomie europejskim.

W ramach tego schematu można złożyć maksymalnie dwa wnioski w jednym wezwaniu. Szersze informacje dotyczące zasad udzielania wsparcia znajdują się
w Przewodniku, dostępnym na stronie polskiego Media Desku (dofinansowanie/interaktywny projekt),

www.mediadeskpoland.eu

Pakiet projektów:

W ramach tego schematu o dofinansowanie ubiegać się mogą firmy, które są niezależnymi, europejskimi producentami działającymi na rynku od co najmniej 36 miesięcy. Co więcej, powinny mieć udokumentowane doświadczenie w produkcji
i dystrybucji międzynarodowej.

Tak jak w poprzednich schematach, aplikujący producenci z Polski (nasz kraj jest uznany za państwo o małych zdolnościach realizacji produkcji) zobligowani są do udokumentowania realizacji jednego projektu (zgodnego z wymogami programu Media) w ciągu 5 lat poprzedzających datę złożenia wniosku.

W każdym przypadku wnioskodawcy aplikujący o dofinansowanie muszą udowodnić, że:

•    byli głównymi i jedynymi producentami utworu;
•    lub też, w przypadku koprodukcji, byli głównymi koproducentami, którzy sfinansowali większość budżetu produkcji lub byli producentami delegowanymi; 
•    lub też ich Dyrektor Wykonawczy lub jeden z udziałowców uczestniczyli
w projekcie jako producenci lub producenci delegowani.

Podobnie jak w poprzednich schematach - utwór zrealizowany przez firmę inną niż firma wnioskodawcy może zostać uznany za kwalifikujący się, jeżeli wnioskodawca wykaże, iż jego Dyrektor Wykonawczy, jeden z jego udziałowców (osoby fizyczne) lub producentów, których zatrudnia (producent taki musi być zatrudniony w firmie wnioskodawcy na pełny etat przez okres przynajmniej dwunastu miesięcy przed datą złożenia wniosku) uczestniczyli w projekcie jako producenci, producenci delegowani lub producenci wykonawczy. 

Pod uwagę brane będzie jedynie doświadczenie osób wymienionych w czołówce danej produkcji. Deklaracje osób trzecich nie będą uwzględniane. Dofinansowanie pakietu projektów skierowane jest do średnich firm posiadających doświadczenie na szczeblu międzynarodowym, które posiadają zdolności finansowe umożliwiające development jednocześnie kilku projektów.
 
O dofinansowanie w ramach schematu Slate Funding Drugiego Etapu mogą ubiegać się firmy, które są w trakcie realizacji umowy Slate Funding.

Jakie przedsięwzięcia uznane będą za kwalifikujące się w ramach katalogu projektów obejmujących 3-5 projektów?

•        Filmy fabularne (filmy lub seriale o minimalnej długości 50 minut),
•        Kreatywne filmy dokumentalne (filmy lub seriale o minimalnej długości 25 minut),
•        Filmy animowane (filmy lub seriale o minimalnej długości 24 minut)

W całym okresie trwania wezwania do składania wniosków wnioskodawcy mogą złożyć swój wniosek tylko raz wybierając jeden z dwóch wyznaczonych terminów, w którym zostanie on złożony. W każdym roku budżetowym firma produkcyjna może złożyć tylko jeden wniosek o wsparcie (Projekt Indywidualny, Slate Funding lub Slate Funding 2-go etapu). Ponadto, firma która jest w trakcie realizacji umowy dotyczącej Slate Funding lub Slate Funding 2-go etapu nie może ubiegać się o dofinansowanie Projektów Indywidualnych lub katalogu projektów (Slate Funding). 

Szersze informacje dotyczące zasad udzielania wsparcia znajdują się w Przewodniku, dostępnym na stronie polskiego Media Desku (dofinansowanie/interaktywny projekt),

www.mediadeskpoland.eu

oprac. Alicja Grawon
Ostatnia aktualizacja:  24.10.2011
Zobacz również
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll