PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
Józef Wojakiewicz
URODZONY: 01 luty 1949, Czchów
Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich
Filmografia
 PRODUKCJA (15)
2002
Antychryst
II kierownik produkcji
2001
Kameleon
Kierownik planu
2000
Szczęśliwy człowiek
II kierownik produkcji
1999
Leśna rodzina
Kierownik produkcji
1999
Imię moje Kinga
Kierownik produkcji
1998
Demony wojny wg Goi
Współpraca produkcyjna
1995
Dzieje mistrza Twardowskiego
Współpraca produkcyjna
1993
Przypadek Pekosińskiego
Współpraca produkcyjna
1988
Gwiazda piołun
II kierownik produkcji
1986
Na całość
II kierownik produkcji
1984
Zabicie ciotki
II kierownik produkcji
1983
Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny
Współpraca produkcyjna
1983
Mgła
Współpraca produkcyjna
1983
Fucha
II kierownik produkcji
1982
Bluszcz
II kierownik produkcji
Opis
Józef Wojakiewicz, kierownik produkcji wielu filmów, głównie dokumentów nieżyjącego już Jerzego Ridana, a także spektakli telewizyjnych, m.in. Krzysztofa Nazara i Juliusza Machulskiego, realizowanych w przeważającym stopniu w Krakowie.

Zaczynał na planie sensacyjnego serialu Andrzeja Konica „Życie na gorąco” (1978), z Leszkiem Teleszyńskim w roli redaktora Maja, czyli polskiego Jamesa Bonda. Znalazł się także w pionie produkcyjnym m.in.: „Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny” (1982) Janusza Majewskiego, „Skargi” (1991) Jerzego Wójcika, „Przypadku Pekosińskiego” (1993) Grzegorza Królikiewicza, „Dziejów mistrza Twardowskiego” (1995) Krzysztofa Gradowskiego, „Demonów wojny wg Goi” (1998) Władysława Pasikowskiego.

Funkcję II kierownika produkcji pełnił w ekipach realizacyjnych seriali „Królowa Bona” (1980) Janusza Majewskiego i „Kanclerz” (1989) Ryszarda Bera, a także wielu pełnometrażowych fabuł, m.in. „Zabicie ciotki” (1984) Grzegorza Królikiewicza, „Gwiazda Piołun” (1988) Henryka Kluby czy „Szczęśliwy człowiek” (2000), pełnometrażowego debiutu Małgorzaty Szumowskiej. Jako kierownik planu pracował podczas realizacji „Kameleona” (2001), serialu i filmu kinowego Janusza Kijowskiego, oraz serialu Krzysztofa Langa „Dziki 2. Pojedynek” (2005).

Jako samodzielny kierownik produkcji zadebiutował dokumentem Jerzego Ridana „Łowca dźwięków” (1993), poświęconym Markowi Wilczyńskiemu, krakowskiemu kompozytorowi i multiinstrumentaliście, autorowi muzyki do blisko dwustu filmów animowanych. Z Ridanem tworzyli znakomity tandem realizacyjno-produkcyjny, czego dowodem m.in. „Róg Marksa i Obrońców Krzyża” (1996), przejmująca opowieść o walce mieszkańców Nowej Huty o własny kościół, „Lot kuli” (1999), dokumentujący tragiczne wydarzenia w kopalni „Wujek”, „Imię moje Kinga” (1999), historia polskiej świętej wyniesionej na ołtarze przez Jana Pawła II, czy nakręcony z Jerzym Kowynią – nagrodzony na Krakowskim Festiwalu Filmowym, łódzkim Festiwalu Mediów „Człowiek w Zagrożeniu” i Art. Film Fest w Trenczyńskich Cieplicach – „Lenin z Krakowa” (1997) oraz „Święta wojna, czyli i tak kocham cię” (2001, opowiadająca o tytułowej niezbyt przyjaznej egzystencji kibiców dwóch podwawelskich klubów – Wisły i Cracovii. Z Krakowem był także związany przez prawie całe swoje życie bohater dokumentu Dominika Kozioła „Bolesław Kamykowski. Kamyk” (1995), wybitny artysta plastyk, autor scenografii i kostiumów do blisko dwustu filmów fabularnych i spektakli telewizyjnych.

Większość filmów, przy powstawaniu których pracował Wojakiewicz, jak choćby dokumenty Ridana, Kowyni czy Kozioła, powstawała w Krakowie. Nic dziwnego, wszak ich autorzy to krakowianie z urodzenia bądź z wyboru, jak Wojakiewicz, pochodzący z pobliskiego Czchowa.
opis redakcji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2019
Scroll