Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Andrzej Żmijewski
Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich
Filmografia
PION REŻYSERSKI (23)
1983
Powietrzne rozpoznanie skażeń promieniotwórczych
Reżyser
1982
Musztra straży pożarnych
Reżyser
1982
Ptaki startują pod wiatr
Reżyser
1981
Atakowanie celów w powietrzu
Reżyser
1981
Strumienie gaśnicze wody
Reżyser
1979
Gdyby zabrakło lotniska
Reżyser
1978
Fosgen
Reżyser
1978
Jak na wojnie
Reżyser
1978
Krypton
Reżyser
1978
Ksenon
Reżyser
1978
Lot po kręgu na śmigłowcu MI-2
Reżyser
1977
Gra orkiestra
Reżyser
1977
Lot po kręgu na samolocie TS 11
Reżyser
1977
Pokonywanie obrony przeciwlotniczej
Reżyser
1977
Szkolenie podstawowe w technice pilotowania na śmigłowcu MI-2
Reżyser
1975
Ćwiczenia taktyczne
Reżyser
1975
Loty koszące na śmigłowcach
Reżyser
1975
Loty nad morzem
Reżyser
1975
Pierwsza przepustka
Reżyser
1975
Szkic do portretu dowódzcy
Reżyser
1973
Był ktoś taki
Reżyser
1973
Żołnierski trud
Asystent reżysera
1970
Spojrzenie na wrzesień
Asystent reżysera
SCENARIUSZ (11)
1982
Musztra straży pożarnych
Scenariusz
1982
Ptaki startują pod wiatr
Scenariusz
1981
Atakowanie celów w powietrzu
Scenariusz
1979
Gdyby zabrakło lotniska
Scenariusz
1978
Krypton
Scenariusz
1978
Lot po kręgu na śmigłowcu MI-2
Scenariusz
1977
Gra orkiestra
Scenariusz
1977
Szkolenie podstawowe w technice pilotowania na śmigłowcu MI-2
Scenariusz
1975
Loty nad morzem
Scenariusz
1975
Pierwsza przepustka
Scenariusz
1975
Szkic do portretu dowódzcy
Scenariusz
Opis
Scenarzysta i reżyser telewizyjnych spektakli teatralnych oraz filmów dokumentalnych, głównie o tematyce lotniczej, wieloletni członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Pochodzi z Lublina, ale całe swe zawodowe życie związał z Warszawą, pracując – jako scenarzysta i reżyser – w stołecznej Wytwórni Filmowej „Czołówka”. Zaczynał jako asystent reżysera przy realizacji – nagrodzonego Srebrnym Gołębiem na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Animowanych w Lipsku (1971) – „Spojrzenia na wrzesień” (1970), pełnometrażowego dokumentu Macieja Sieńskiego. Współpracował przy realizacji dokumentu Mariana Duszyńskiego „Do kroniki Krakowa” (1971), poświęconego czasom okupacji w podwawelskim grodzie. Pełnił także funkcję II reżysera w miniserialu fabularnym Wojciecha Marczewskiego „Odejścia, powroty” (1972).
Jako samodzielny reżyser zadebiutował w 1973 roku dokumentem „Był taki ktoś”. Ma na swym koncie blisko 30 filmów dokumentalnych, a także oświatowych (instruktażowych), głównie o tematyce lotniczej, m.in.: „Po obu stronach bariery dźwięku” (1974), „Szkic do portretu dowódcy” (1975), „Loty nad morzem” (1975), „Gdyby zabrakło lotniska” (1979), „Ptaki startują pod wiatr” (1982), „Miejsce dla jednego” (1983).
Wyreżyserował także kilka spektakli Teatru Telewizji, m.in. „Płonąć, żeby było widno…” (1975) według wspomnień Rasula Gamzatowa „Mój Dagestan”, „Błękitny zamek” (1976) według powieści Lucy Maud Montgomery, „Na czym pani gra” (1980) według sztuki Aleksieja Arbuzowa.
Pochodzi z Lublina, ale całe swe zawodowe życie związał z Warszawą, pracując – jako scenarzysta i reżyser – w stołecznej Wytwórni Filmowej „Czołówka”. Zaczynał jako asystent reżysera przy realizacji – nagrodzonego Srebrnym Gołębiem na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Animowanych w Lipsku (1971) – „Spojrzenia na wrzesień” (1970), pełnometrażowego dokumentu Macieja Sieńskiego. Współpracował przy realizacji dokumentu Mariana Duszyńskiego „Do kroniki Krakowa” (1971), poświęconego czasom okupacji w podwawelskim grodzie. Pełnił także funkcję II reżysera w miniserialu fabularnym Wojciecha Marczewskiego „Odejścia, powroty” (1972).
Jako samodzielny reżyser zadebiutował w 1973 roku dokumentem „Był taki ktoś”. Ma na swym koncie blisko 30 filmów dokumentalnych, a także oświatowych (instruktażowych), głównie o tematyce lotniczej, m.in.: „Po obu stronach bariery dźwięku” (1974), „Szkic do portretu dowódcy” (1975), „Loty nad morzem” (1975), „Gdyby zabrakło lotniska” (1979), „Ptaki startują pod wiatr” (1982), „Miejsce dla jednego” (1983).
Wyreżyserował także kilka spektakli Teatru Telewizji, m.in. „Płonąć, żeby było widno…” (1975) według wspomnień Rasula Gamzatowa „Mój Dagestan”, „Błękitny zamek” (1976) według powieści Lucy Maud Montgomery, „Na czym pani gra” (1980) według sztuki Aleksieja Arbuzowa.
Jerzy Armata
opis redakcji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024