PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Harmony Korine
Filmografia
 PION REŻYSERSKI (18)
2012
The Fourth Dimension
Reżyser
2012
Spring Breakers
Reżyser
2012
Lotus Community Workshop
Reżyser
2011
Rebel
Reżyser
2011
Umshini Wam
Reżyser
2011
Curb Dance (Wideo)
Reżyser
2011
Snowballs
Reżyser
2010
Mac and Plak
Reżyser
2010
Act Da Fool
Reżyser
2009
42 One Dream Rush
Reżyser
2009
Trash Humpers
Reżyser
2007
Pan Samotny
Reżyser
2004
Corporate Ghost (Wideo)
Reżyser
2003
David Blaine: Above the Below (TV)
Reżyser
1999
Julien Donkey-Boy
Reżyser
1998
David Blaine: Magic Man (TV)
Reżyser
1998
The Diary of Anne Frank Part II
Reżyser
1997
Skrawki
Reżyser
 SCENARIUSZ (15)
2012
The Fourth Dimension
Scenariusz
2012
Spring Breakers
Scenariusz
2012
Lotus Community Workshop
Scenariusz
2011
Rebel
Scenariusz
2011
Umshini Wam
Scenariusz
2011
Curb Dance (Wideo)
Scenariusz
2011
Snowballs
Scenariusz
2010
Mac and Plak
Scenariusz
2010
Act Da Fool
Scenariusz
2009
Trash Humpers
Scenariusz
2007
Pan Samotny
Scenariusz
1999
Julien Donkey-Boy
Scenariusz
1998
The Diary of Anne Frank Part II
Scenariusz
1997
Skrawki
Scenariusz
1995
Dzieciaki
Scenariusz
 AKTOR (7)
2014
Manglehorn
Gary
2011
Orędownik gejowa
Harmony Korine
2011
Curb Dance (Wideo)
2011
Opowieści z bezsennych nocy
Jako on sam
2009
Trash Humpers
Hervé
2005
Ostatnie dni
Facet z klubu
1997
Skrawki
Chłopak na kanapie
 ZDJĘCIA (2)
2010
Act Da Fool
Zdjęcia
2009
Trash Humpers
Zdjęcia
 PRODUKCJA (1)
2007
Pan Samotny
Producent
Opis
Niezależny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Urodził się 4 stycznia 1973 roku w Bolinas (Kalifornia). Nie ukończył żadnej szkoły filmowej. Jako kilkunastoletni chłopak związał się z nowojorską bohemą. Tekściarz Bjöork, autor awangardowych powieści, performer, zajmuje się także kręceniem teledysków, nagrał płytę, pojawia się jako aktor w filmach innych reżyserów.

Jako scenarzysta zadebiutował w 1995 roku filmem „Dzieciaki” („Kids”), wyreżyserowanym przez Larry'ego Clarka, przejmującą – utrzymaną w paradokumentalnej poetyce – historią dwudziestu czterech godzin z życia nowojorskiej młodzieży, której czas biegnie na włóczeniu się po ulicach, jeździe na deskorolkach, imprezach i przelotnych związkach. Jej główny bohater, będący nosicielem HIV, nieświadomie zaraża swe kolejne partnerki. Dwa lata później zadebiutował jako reżyser filmem „Skrawki” („Gummo”, 1997), wyróżnionym nagrodą FIPRESCI na festiwalu weneckim (1997), pełną drastycznych scen opowieścią o życiu codziennym dwóch nastolatków w prowincjonalnym mieście Xenia w stanie Ohio, zdewastowanym przez tornado. W 1998 roku nakręcił eksperymentalny średniometrażowy kolaż „Pamiętnik Anny Frank, część II” („The Diary of Anne Frank, Part II”). Jego „Julien Donkey-Boy” (1999), ekscentryczny obraz świata widzianego oczyma szaleńca, okazał się pierwszym amerykańskim filmem zrealizowanym według zasad słynnego skandynawskiego manifestu Dogma 95. „Nie akcja tu ważna, a tzw. prawda poetycka” – wyznał reżyser w jednym z wywiadów. Niezwykle interesujący jest także jego „Pan Samotny” („Mister Lonely”, 2007), w którym spotykają się sobowtóry m.in. Michaela Jacksona, Marilyn Monroe, Charlesa Chaplina, Jamesa Deana i Madonny.

„Każda produkcja potrzebuje początku, środka i końca, ale niekoniecznie w tej kolejności. Kiedy oglądam filmy, jedyną rzeczą, jaką pamiętam, są bohaterowie i specyficzne sceny. Dlatego chciałem stworzyć system robienia filmów, który skupiałby się wyłącznie na tym, na tej przypadkowości” – wyznaje Korine.
JA
opis redakcji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll