Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
KSIĄŻKI FILMOWE
Grażyna Adamowicz-Grzyb
FORTIMA Tłumaczenia – Edukacja – Media
Warszawa, 2014
stron: 103
Książka Grażyny Adamowicz-Grzyb to skondensowany zapis działań promocyjno-marketingowych, jakie podjęto przed premierą filmu „Ogniem i mieczem" Jerzego Hoffmana (1999), ekranizacji pierwszej części Sienkiewiczowskiej Trylogii. „Publikacja z pewnością zainteresuje pracowników działu PR, organizatorów eventów oraz historyków filmu” – twierdzi wydawca.
„Dzieło Jerzego Hoffmana to superprodukcja z ogromnym (jak na polskie warunki) budżetem, nowatorską formą sponsorowania i nowoczesnym stylem realizacji. Pod wieloma względami było to dzieło pionierskie i dlatego przyciągało uwagę dziennikarzy i studentów. Pierwszy raz w historii polskiego filmu przed przystąpieniem do realizacji dzieła przeprowadzono badania rynkowe, żeby dowiedzieć się, ile osób będzie skłonnych wybrać się do kina. Po raz pierwszy w historii polskiej kinematografii producent zatrudnił agencję PR, rzecznika prasowego i rzecznika foto, którzy działali już od samego początku prac nad filmem. Dwie niezłomne, pełne energii kobiety: Mirosława Kubas-Paradowska – szefowa agencji PR PRensa i Irena Groblewska – rzecznik filmu, zaplanowały i zrealizowały olbrzymią kampanię informacyjno-promocyjną, która sprawiła, że film odniósł ogromny sukces. Po raz pierwszy producent, rozumiejąc, czym jest marketing filmu, szeroko «otworzył» dla mediów plan filmowy. «Ogniem i mieczem» to pierwszy film w historii polskiej kinematografii, na który bank udzielił kredytu. To, co wtedy wydawało się nieprawdopodobne, stało się później zjawiskiem powszechnym. Kredyt Bank swoją decyzją «otworzył drzwi» dla finansowania przedsięwzięć filmowych” – pisze autorka we wstępie.
JA
opis redakcji
10.09.2014
Między filmem a teatrem II. Napięcie i poznanie. O inter-, multi- i transkulturowej komunikacji w sztukach widowiskowych
Dymna
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2025