PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
start
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
start
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
start
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
start
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
start
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
start
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Połącz
Logowanie
Rejestracja
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
plakat:
Grażyna Adamowicz-Grzyb
FORTIMA Tłumaczenia – Edukacja – Media
Warszawa, 2014
stron: 103
Książka Grażyny Adamowicz-Grzyb to skondensowany zapis działań promocyjno-marketingowych, jakie podjęto przed premierą filmu „Ogniem i mieczem" Jerzego Hoffmana (1999), ekranizacji pierwszej części Sienkiewiczowskiej Trylogii. „Publikacja z pewnością zainteresuje pracowników działu PR, organizatorów eventów oraz historyków filmu” – twierdzi wydawca.

„Dzieło Jerzego Hoffmana to superprodukcja z ogromnym (jak na polskie warunki) budżetem, nowatorską formą sponsorowania i nowoczesnym stylem realizacji. Pod wieloma względami było to dzieło pionierskie i dlatego przyciągało uwagę dziennikarzy i  studentów. Pierwszy raz w historii polskiego filmu przed przystąpieniem do realizacji dzieła przeprowadzono badania rynkowe, żeby dowiedzieć się, ile osób będzie skłonnych wybrać się do kina. Po raz pierwszy w historii polskiej kinematografii producent zatrudnił agencję PR, rzecznika prasowego i rzecznika foto, którzy działali już od samego początku prac nad filmem. Dwie niezłomne, pełne energii kobiety: Mirosława Kubas-Paradowska – szefowa agencji PR PRensa i Irena Groblewska – rzecznik filmu, zaplanowały i zrealizowały olbrzymią kampanię informacyjno-promocyjną, która sprawiła, że film odniósł ogromny sukces. Po raz pierwszy producent, rozumiejąc, czym jest marketing filmu, szeroko «otworzył» dla mediów plan filmowy. «Ogniem i mieczem» to pierwszy film w historii polskiej kinematografii, na który bank udzielił kredytu. To, co wtedy wydawało się nieprawdopodobne, stało się później zjawiskiem powszechnym. Kredyt Bank swoją decyzją «otworzył drzwi» dla finansowania przedsięwzięć filmowych” – pisze autorka we wstępie.


JA
opis redakcji
  10.09.2014
Między filmem a teatrem II. Napięcie i poznanie. O inter-, multi- i transkulturowej komunikacji w sztukach widowiskowych
Dymna
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2017
Scroll