PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
plakat:
Andrzej Gwóźdź
Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe
Wrocław, 2011
stron: 330
Prof. Andrzej Gwóźdź, wybitny znawca nowych mediów, często w swych pracach filmoznawczych sięga do kina niemieckiego. Przed ośmiu laty w krakowskim Wydawnictwie Universitas ukazała się jego niezwykle interesująca książka „Technologie widzenia albo media w poszukiwaniu autora: Wim Wenders”. W tym samym roku Rabid wydał „Kino niemieckie w dialogu pokoleń i kultur. Studia i szkice”, a pięć lat wcześniej dzięki Wydawnictwu Śląsk znalazła się na rynku – zredagowana przez Gwoździa – dwutomowa antologia niemieckiej myśli filmowej „Od projektora do komputera. Współczesna niemiecka myśl filmowa. Antologia”

W swej najnowszej książce śląski filmoznawca przedstawia fakty, zjawiska i procesy spoza kanonu kina niemieckiego, sytuując je w obrębie takich zagadnień, jak: techniki kulturowe wczesnego kina, reprezentacje cielesności w twórczości filmowej Republiki Weimarskiej, pamięć w filmie czy realizm kapitalistyczny Heimatfilmu.

Gwóźdź prezentuje ponadto czwórkę mniej znanych, a wybitnych postaci niemieckiego kina. Rochus Gliese to reżyser, scenarzysta, scenograf i aktor, który w 1927 roku był nominowany do Oscara za scenografię do filmu „Sunrise”, a w 1973 roku otrzymał Niemiecką Nagrodę Filmową za wkład do rodzimej kinematografii, László Moholy-Nagy – węgierskiego pochodzenia malarz, fotograf, projektant, producent filmowy, teoretyk, profesor Bauhausu, Franz Wachsmann – znakomity kompozytor, dwukrotny zdobywca Oscara („Bulwar Zachodzącego Słońca”, „Miejsce pod słońcem”), a Michael Jary – urodzony w Siemianowicach Śląskich, także wybitny kompozytor muzyki filmowej.

Publikacja wydana przy współpracy Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta.


JA
opis redakcji
  10.02.2012
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll