Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
1988
Pan Kleks w kosmosie
Dla Dzieci, Muzyczny, Fabularny, Polska, Czechosłowacja, 148 min
Obsada aktorska
pokaż wszystkich (11)
zwiń listę
Ekipa
pokaż wszystkich (22)
zwiń listę
Opis filmu
Państwowy Dom Dziecka w Maliszewie zostaje wyposażony we wspaniały komputer. W noc wigilijną zdradza on dzieciom tajemnice przyszłości. Wielki Elektronik, uciekając przed ekspedycją Pana Kleksa w kosmos, zatrzymał się na planecie Mango. Zyskał pełne zaufanie gubernatora i pragnie wykorzystać najnowszy wynalazek- fantomizację, aby zemścić się na Panu Kleksie. Pan Kleks schronił się na Ziemi, w ostatnim rezerwacie przyrody, w towarzystwie stworka Melo Śmiacza. Tymczasem dzieci ze Szkoły Przyszłości mają poważne kłopoty. Jeden z uczniów naraża się dyrektorowi. Koledzy, Agnieszka i Groszek, postanawiają go udobruchać, organizują przedstawienie. W trakcie spektaklu Wielki Elektronik fantomizuje Agnieszkę i przenosi na planetę Mango. Od starego robota dzieci dowiadują się o istnieniu Pana Kleksa. Udają się w wielkiej tajemnicy do rezerwatu.
Pan Kleks z dziećmi wyrusza ścigaczem kosmicznym, pilotowanym przez ojca Groszka, na poszukiwanie Agnieszki. Wielki Elektronik powiadomiony o wyprawie Pana Kleksa przez Alojzego Bąbla, dyrektora Biura Podróży, oczekuje przybyszów snując niecne plany. Agnieszka zaskarbia sobie sympatię i zaufanie gubernatora. Dziewczynka odnajduje tajemniczą starą chińską szkatułkę, która ongiś zaginęła Panu Kleksowi. Ekspedycja ląduje na planecie Mango, Wielki Elektronik fantomizuje wszystkich, a następnie włącza do programu gier komputerowych. Agnieszka poznaje szyfr fantomizacji, po uśpieniu Wielkiego Elektronika materializuje z powrotem wszystkich uczestników wyprawy. Pan Kleks zorientowawszy się, na czym polega wynalazek Wielkiego Elektronika - przenosi go w otchłanie wszechświata. Na planecie Mango ląduje cala klasa Agnieszki. Dziewczynka opowiada Groszkowi o tajemnicach chińskiej szkatułki. Gdy do domu dziecka przybywają w przebraniu Wielki Elektronik i Bąbel, zostają rozpoznani i przepędzeni przez dzieci.
Trzecia część przygód Pana Kleksa, w której akcja toczy się w przyszłości.
Pan Kleks z dziećmi wyrusza ścigaczem kosmicznym, pilotowanym przez ojca Groszka, na poszukiwanie Agnieszki. Wielki Elektronik powiadomiony o wyprawie Pana Kleksa przez Alojzego Bąbla, dyrektora Biura Podróży, oczekuje przybyszów snując niecne plany. Agnieszka zaskarbia sobie sympatię i zaufanie gubernatora. Dziewczynka odnajduje tajemniczą starą chińską szkatułkę, która ongiś zaginęła Panu Kleksowi. Ekspedycja ląduje na planecie Mango, Wielki Elektronik fantomizuje wszystkich, a następnie włącza do programu gier komputerowych. Agnieszka poznaje szyfr fantomizacji, po uśpieniu Wielkiego Elektronika materializuje z powrotem wszystkich uczestników wyprawy. Pan Kleks zorientowawszy się, na czym polega wynalazek Wielkiego Elektronika - przenosi go w otchłanie wszechświata. Na planecie Mango ląduje cala klasa Agnieszki. Dziewczynka opowiada Groszkowi o tajemnicach chińskiej szkatułki. Gdy do domu dziecka przybywają w przebraniu Wielki Elektronik i Bąbel, zostają rozpoznani i przepędzeni przez dzieci.
Trzecia część przygód Pana Kleksa, w której akcja toczy się w przyszłości.
A.C.
opis redakcji
Dane produkcji
ROK PRODUKCJI:
1988
KRAJ PRODUKCJI:
Polska, Czechosłowacja
JĘZYK PRODUKCJI:
polski
RODZAJ / GATUNEK:
Dla Dzieci, Muzyczny, Fabularny
PREMIERA POLSKA:
05 grudzień 1988
TYTUŁ ORYGINALNY:
Pan Kleks w kosmosie
PRODUKCJA:
Studio Filmowe Zodiak, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Slovenská filmová tvorba Koliba (SFT)
Dane techniczne
CZAS:
148 min
OBRAZ:
kolor
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2023