PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
1997

Opowieści weekendowe - Słaba wiara

, Polska,
plakat: Opowieści weekendowe - Słaba wiara
Reżyseria: Krzysztof Zanussi
Scenariusz: Krzysztof Zanussi
Opis filmu
Olga i Tomasz, młodzi małżonkowie, mają zrobić szczegółowe badania krwi swego synka. Jest podejrzenie, że dziecko zachorowało na białaczkę. Badania mają to potwierdzić. Oczekiwanie na wyniki wywołuje w rodzicach silny stres. Postawieni w sytuacji krańcowej zaczynają rozmowę na temat cierpienia i śmierci. Między małżonkami dochodzi do różnicy zdań. Tomasz, „wierzący racjonalista”, myśli zawczasu o kosztownym leczeniu dziecka za granicą. Taka kuracja pochłonie całe oszczędności rodziny. Egzaltowana Olga pragnie wymodlić łaskę w niebie. Bożą przychylność zapewni, jej zdaniem, dobrowolne oddanie oszczędności na ofiarę na kościół. Drogi małżonków rozchodzą się coraz bardziej.
Tymczasem, czekając na wyniki najważniejszych badań krwi synka, w gorzkich rozmowach szukają grzechu z przeszłości który zesłał na nich rzekomą zemstę Boga. Kiedy okazuje się, że chłopiec nie ma białaczki, Olga i Tomasz szybko zapominają o wszystkich wzniosłych postanowieniach, które chcieli złożyć w ofierze. Ich miałkie życie wraca do „normy".

„Cykl filmów telewizyjnych to jest taka szczególna formuła, obejmująca szereg filmów, z których żaden nie kontynuuje wątków poprzedniego, a więc poza osobą autora niewiele je łączy. W „Opowieściach weekendowych” wyznacznikiem pewnej wspólnoty jest to, że wszystkie zdarzenia dzieją się w końcu tygodnia (jest to łącznik dość powierzchowny), wszystkie mówią o czasach współczesnych i dotyczą inteligencji i pewnych wyborów moralnych.” Krzysztof Zanussi
Cykl korzysta z formuły podobnej do Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego. Podejmuje temat przemian moralności w czasach przełomu demokratycznego. To Zanussi dla szerokiej publiczności - mówiący tonem lekkim, dowcipnym, bez zbędnej ekwilibrystyki filozoficznej. Wszystkie filmy są mocno osadzone w realiach, w swoistym pejzażu socjologicznym. Opowieści weekendowe to rodzaj zapisu naszej teraźniejszości - posłużyły do postawienia pytań, które wcześniej wydały się ważne Kieślowskiemu.
A.W.
opis redakcji
Dane produkcji
ROK PRODUKCJI:
1997
KRAJ PRODUKCJI:
Polska
JĘZYK PRODUKCJI:
polski
TYTUŁ ORYGINALNY:
Opowieści weekendowe - Słaba wiara
TYTUŁ INNY:
Opowieści weekendowe - Cykl TV
PRODUKCJA:
Telewizja Polska - Telewizyjna Agencja Produkcji Teatralnej i Filmowej
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2025
Scroll