PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
1996

Opowieści weekendowe - Niepisane prawa

, Polska, 54 min
plakat: Opowieści weekendowe - Niepisane prawa
Reżyseria: Krzysztof Zanussi
Scenariusz: Krzysztof Zanussi
Opis filmu
Czarek, młody kierowca, podejmuje pracę w firmie inwestycyjnej. Szefem przedsiębiorstwa jest Halina- silna i zdecydowana kobieta interesu. Zwierzchniczka stopniowo coraz bardziej wciąga młodego pracownika w swoje nieuczciwe intrygi wobec Mariana - sąsiada, z którym ma zawrzeć transakcję. Umiejętnie manipuluje kierowcą licząc, że nie tylko ułatwi realizację jej planów, lecz także zapewni rozrywkę w łóżku. Czarek ulega urokowi energicznej szefowej. Imponuje mu jej tupet i gest. Daje się nawet zaciągnąć do łóżka. I zaraz potem przeżywa bolesne rozczarowanie, gdy uświadamia sobie, że Halina traktuje go czysto instrumentalnie. Przypadkowo chłopak jest świadkiem finału transakcji z Marianem. Widzi, jak szefowa bez zmrużenia oka dokonuje oszustwa. Jej wyrachowanie i podłość sprawiają, że młodzieniec przypomina sobie, co to znaczy wierność elementarnym zasadom etycznym.

„Cykl filmów telewizyjnych to jest taka szczególna formuła, obejmująca szereg filmów, z których żaden nie kontynuuje wątków poprzedniego, a więc poza osobą autora niewiele je łączy. W „Opowieściach weekendowych” wyznacznikiem pewnej wspólnoty jest to, że wszystkie zdarzenia dzieją się w końcu tygodnia (jest to łącznik dość powierzchowny), wszystkie mówią o czasach współczesnych i dotyczą inteligencji i pewnych wyborów moralnych.” Krzysztof Zanussi
Cykl korzysta z formuły podobnej do Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego. Podejmuje temat przemian moralności w czasach przełomu demokratycznego. To Zanussi dla szerokiej publiczności - mówiący tonem lekkim, dowcipnym, bez zbędnej ekwilibrystyki filozoficznej. Wszystkie filmy są mocno osadzone w realiach, w swoistym pejzażu socjologicznym. Opowieści weekendowe to rodzaj zapisu naszej teraźniejszości - posłużyły do postawienia pytań, które wcześniej wydały się ważne Kieślowskiemu.
A.W.
opis redakcji
Dane produkcji
ROK PRODUKCJI:
1996
KRAJ PRODUKCJI:
Polska
JĘZYK PRODUKCJI:
polski
TYTUŁ ORYGINALNY:
Opowieści weekendowe - Niepisane prawa
PRODUKCJA:
Studio Filmowe TOR
Dane techniczne
CZAS:
54 min
OBRAZ:
kolor
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2019
Scroll