PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
BOX OFFICE
  14.08.2013
Mimo że w ubiegły weekend zadebiutowało w polskich kinach aż 10 premier, żadna z nich w najmniejszym stopniu nie zagroziła liderowi zestawinia „Smerfom 2”.

Film wyreżyserowany przez Raję Gosnella ma za sobą znakomity drugi tydzień. Kontynuacja hitu sprzed 2 lat zanotowała praktycznie zerowy spadek popularności. "Smerfy 2" obejrzało zatem jeszcze 124 284 osób. Zatem po 10 dniach wyświetlania "Smerfy 2" mają już widownię rzędu 385 tysięcy widzów. Dla porównania, pierwsza część zgromadziła w drugi weekend 102 tysiące osób i w sumie miała na koncie 413 tysięcy widzów. Tak więc sytuacja „dwójki” zaczyna się poprawiać względem poprzednika. 


Kadr z filmu "Smerfy 2", fot. Columbia Pictures


Wraz z bardzo dobrym wynikiem „Smerfów 2” poprawiła się również ogólna sytuacja w polskich kinach. Zakończenie upałów w kraju skutkowało niskimi spadkami frekwencji na starszych tytułach, dzięki czemu sprzedano łącznie 351 063 biletów.


Na drugim miejscu zadebiutowała premiera, amerykańska komedia "Jeszcze większe dzieci". Kontynuacja filmu z Adamem Sandlerem „Duże dzieci” przyciągnęła przed ekrany 36 686 widzów. To niezły rezultat jak na tego aktora. Warto zaznaczyć, że film osiągnął bardzo przyzwoitą średnią widzów na kopię – 403 osoby. Dla porównania, pierwsza część komedii z 2010 roku na otwarcie przyciągnęła 30 tysięcy widzów, natomiast w sumie zgromadziła w kinach 139 tysięcy osób.


W dalszym ciągu duże wrażenie robi postawa horroru "Obecność". Mimo że film zanotował dość skromne otwarcie (33 tysięcy osób), może się już pochwalić widownią rzędu 194 tysięcy. W ubiegły weekend widownia znowu utrzymała się na tym samym poziomie: film obejrzało jeszcze 31 649 osób. To zdecydowanie najlepszy rezultat osiągnięty przez film grozy w ostatnich latach.


Na czwartym miejscu znalazł się kolejny debiutant, komedia kryminalna „R.I.P.D. Agenci z zaświatów” w reżyserii Roberta Schwentke. Film zJeffem Bridgesem i Ryanem Reynoldsem zgromadził dość skromną widownię w wysokości 25 773 osób. Rezultat nie dziwi z racji tego, że produkcja zbiera bardzo słabe recenzje, a w USA stała się najbardziej spektakularną klapą finansową  letniego sezonu. Kosztujący 130 milionów dolarów film zarobił zaledwie 31 milionów…


O widownię walczą jeszcze "Minionki rozrabiają". Widownia na tej animacji w ubiegły weekend utrzymała się na tym samym poziomie co przed tygodniem i przyciągnęła jeszcze 20 623 osób. W sumie – 493 tysiące widzów.


Z kolei poprawiła się widownia na granym od końca czerwca thrillerze "Iluzja". Film Louisa Leterierra obejrzało jeszcze 15 924 osób. W sumie – rewelacyjny już rezultat – 502 tysiące widzów.


Na siódmej pozycji znalazł się western Gore’a Verbinski’ego "Jeździec znikąd". Film z Johnnym Deppem obejrzało kolejnych 13 123 osób. Po czterech tygodniach wyświetlania produkcja ta zanotowała łączną sprzedaż biletów na poziomie 242 tysięcy.


O takiej widowni mogą pomarzyć dystrybutorzy filmu "Wolverine". Ekranizacja komiksu z Hugh Jackmanem w roli głównej przyciągnęła przed ekrany 132 tysięcy osób. W ubiegły weekend - 13 033 widzów.


Ostatnim filmem z widownią przekraczającą 10 tysięcy osób jest premierowa francuska komedia "Miłość po francusku". Film obejrzało 11 986 osób.


Pozostałe premiery nie przedostały się do czołowej dziesiątki. Amerykańska komedia "Do zaliczenia" zainteresowała na 80 kopiach zaledwie 9098 osób. Francuską animację "Sklep dla samobójców" obejrzało 4966 widzów. Polski, nagradzany dokument "Miłość" zachęcił do seansu 2025 osób. Niema wersję „Śnieżki” obejrzało zaledwie 1088 widzów. Natomiast dramat francusko-belgijsko-holenderski "Anomalia" przyciągnęły przed ekrany tylko 380 osób.


Premiery następnego tygodnia: od środy – animacja Disneya „Samoloty”; komedia z Jennifer Aniston „Millerowie”; od piątku – film science – fiction z Mattem Damonem „Elizjum”; kontynuacja filmu fantasy dla młodzieży „Percy Jackson: Morze potworów”; włoski film biograficzny „Maryja, matka Jezusa”.

Paweł Zwoliński
Portalfilmowy.pl
Zobacz również
Tydzień
09 - 11 SIERPNIA 2013
tytuł:
Widzów od prem.
Kopii
Otw. Widzów
Otw. Dni
Widzów / Weekend
Smerfy 2 (2013)
UIP
385 552
225
124 284
Tydzień: 31, pozycja: 1
125 484
125 484
36 686
91
36 686
3
36 686
Obecność (2013)
Warner Bros
194 111
109
31 649
Tydzień: 31, pozycja: 2
120 816
31 714
Tydzień: 30, pozycja: 2
38 471
33 051
25 773
89
25 773
3
25 773
493 656
155
20 623
Tydzień: 31, pozycja: 3
448 517
21 387
Tydzień: 30, pozycja: 1
364 407
35 641
Tydzień: 29, pozycja: 1
256 359
53 150
Tydzień: 28, pozycja: 1
113 654
110 661
Iluzja (2013)
Monolith Films
501 859
117
15 924
Tydzień: 31, pozycja: 7
465 074
13 550
Tydzień: 30, pozycja: 7
427 544
13 801
Tydzień: 29, pozycja: 4
386 185
21 951
Tydzień: 28, pozycja: 4
321 426
49 860
Tydzień: 27, pozycja: 3
213 321
43 082
Jeździec znikąd (2013)
Disney
242 229
188
13 123
Tydzień: 31, pozycja: 5
206 457
17 075
Tydzień: 30, pozycja: 4
148 658
26 270
Tydzień: 29, pozycja: 2
62 030
51 761
Wolverine (2013)
Imperial - Cinepix
132 624
125
13 033
Tydzień: 31, pozycja: 4
92 712
20 752
Tydzień: 30, pozycja: 3
31 042
31 042
Miłość po francusku (2013)
Monolith Films
12 149
60
11 986
3
11 986
Red 2 (2013)
Monolith
89 957
111
9 714
Tydzień: 31, pozycja: 6
59 230
15 274
Tydzień: 30, pozycja: 5
18 637
18 637
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2018
Scroll