Euroimage - wsparcie koprodukcji
Zasady uzyskania wsparcia na koprodukcje pełnometrażowych filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych.
1. KRYTERIA KWALIFIKOWANIA SIĘ
1.1 Przepisy ogólne
1.1.1 Za kwalifikujące się uznane będą projekty filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych o minimalnym czasie trwania 70 minut przeznaczone do dystrybucji kinowej.
1.1.2 Przedłożone projekty muszą dotyczyć koprodukcji realizowanej przez przynajmniej dwie niezależne firmy produkcyjne zlokalizowane w dwóch różnych państwach uczestniczących w Funduszu.
1.1.3 Przedłożone projekty muszą być zgodne z prawodawstwem obowiązującym w danym państwie, umowami dwustronnymi obowiązującymi pomiędzy państwami uczestniczącymi w koprodukcji oraz, tam gdzie ma to zastosowanie, Europejska Konwencja dotycząca koprodukcji europejskich.
W ramach niniejszych zasad Eurimages traktować będzie publiczne wsparcie na poziomie krajowym na równi z uzyskaniem akredytacji krajowej (przyznanie narodowości) wydanej przez właściwe organy krajowe.
1.1.4 Przedłożone projekty muszą pozostawać w zgodzie z celami kulturowymi wyznaczonymi przez Fundusz.
1.1.5 Projekty o charakterze pornograficznym, popierające przemoc lub otwarcie nawołujące do gwałcenia praw człowieka zostaną odrzucone jako nie kwalifikujące się.
1.2 Producenci kwalifikujący się
1.2.1 Wsparcie finansowe może zostać przyznane jedynie europejskim podmiotom prawnym lub osobom prywatnym podlegającym prawodawstwu jednego z państw uczestniczących w Funduszu, których główna działalnością jest produkcja utworów kinematograficznych, które nie są i nie były uzależnione od publicznych lub prywatnych nadawców telewizyjnych.
1.2.2 Firma uznana zostanie za europejska jeżeli jej właścicielami byli i są, w całości lub w przeważającej części, obywatele państw członkowskich.
1.2.3 Firma produkcyjna uznaje się za niezależną, jeżeli mniej ni 25% jej kapitału akcyjnego należy do jednego nadawcy telewizyjnego lub te mniej ni 50% w przypadku wielu nadawców telewizyjnych.
1.2.4 Producenci, którzy wcześniej uzyskali wsparcie z Eurimages muszą udowodnić, i wypełnili wszystkie zobowiązania wynikające z podpisanych umów z Funduszem, w szczególności, zobowiązanie do przedłożenia zestawień wpływów projektu/projektów, które uzyskały wsparcie Eurimages oraz dokonali zwrotu wszystkich należnych kwot.
1.3 Struktura koprodukcji
1.3.1 W przypadku koprodukcji wielostronnych, wkład głównego koproducenta nie może przekroczyć 70% całkowitego budetu koprodukcji, natomiast wkład każdego koproducenta mniejszościowego nie może być niższe ni 10%.
W przypadku koprodukcji dwustronnych, wkład głównego koproducenta nie może przekroczyć 80% całkowitego budetu koprodukcji, natomiast wkład koproducenta mniejszościowego nie może być niższe ni 20%.
Jednakże, w przypadku koprodukcji dwustronnych, których budżet jest wyższy niż 5 milionów Euro, wkład głównego koproducenta nie może przekroczyć 90% całkowitego budżetu koprodukcji.
1.3.2 Struktura koprodukcji powinna być poświadczona stosowna umowa koprodukcji. Dla
celów procedury wyboru projektów, zamiast umowy można przedłożyć umowę wstępną (deal
memo), pod warunkiem jednake, i zawiera ona szczegółowe zapisy dotyczące następujących, najbardziej istotnych aspektów koprodukcji:
- jasne wskazanie wkładu każdego koproducenta w finansowanie projektu
- współwłasność wszystkich praw autorskich
- podział wpływów pomiędzy koproducentami (terytoria wspólne i/lub na wyłączność)
- określenie całkowitego budżetu, przewidywanych wydatków oraz postępowania w przypadku przekroczenia budetu
- Odniesienie do stosownych umów i traktatów
1.4 Wkład Producentów oraz Finansistów z państw nie uczestniczących w Funduszu
1.4.1 Koproducenci nie pochodzący z państw członkowskich Funduszu mogą uczestniczyć w projekcie pod warunkiem, i ich wspólny wkład w koprodukcje nie przekroczy 30% całkowitego budżetu koprodukcji.
1.4.2 Sekretarz wykonawczy może przeprowadzić weryfikację w celu potwierdzenia, iż kontrolę nad projektem sprawują koproducenci pochodzacy z państw członkowskich Funduszu Eurimages.
1.5 Współpraca na poziomie technicznym i artystycznym oraz koprodukcje finansowe
1.5.1 Należy wykazać, iż w ramach projektu istnieje współpraca na poziomie technicznym i/lub artystycznym pomiędzy przynajmniej dwoma koproducentami pochodzącymi z różnych państw członkowskich Funduszu.
Współpraca taka zostanie oceniona na podstawie narodowości i/lub miejsca zamieszkania
szefów poszczególnych pionów (reżysera, scenarzysty, kompozytora, operatora obrazu,
realizatora dzwięku, montażysty, scenografa, kostiumografa) oraz odtwórców głównych ról  (pierwszo-, drugo-, trzecioplanowych), jak równie lokalizacji studia lub miejsc zdjęciowych,  miejsca realizacji post-produkcji, podwykonawców.
1.5.2 Jednake, udział jednego lub więcej koproducentów tylko i wyłącznie poprzez wkład  finansowy w realizacje, bedzie równie uznany za kwalifikujący się pod warunkiem  jednakże, iż mają dostep do systemów krajowych we wszystkich panstwach uczestniczących  w koprodukcji.
1.6 Europejskie pochodzenie oraz Charakter Projektu
1.6.1 Projekt musi mieć charakter europejski pod względem pochodzenia, praw autorskich  oraz inwestycji.
1.6.2 Reżyser filmu musi posiadać ważny paszport wydany przez jedno z państw  członkowskich Rady Europy lub te posiadać wane prawo pobytu w jednym z tych panstw.
1.6.3 W przypadku projektów dotyczących filmów fabularnych europejskie pochodzenie  ocenione zostanie na podstawie systemu punktowego ujetego w Europejskiej Konwencji dotyczącej Koprodukcji Kinematograficznej. Projekty musza uzyskac przynajmniej 15 z 19  punktów, zgodnie z ponisza tabela punktowa:
Reżyser 3
Scenarzysta 3
Kompozytor 1
Rola pierwszoplanowa 3
Rola drugoplanowa 2
Rola trzecioplanowa 1
Operator 1
Realizator nagrań i operator dźwięku 1
Montażysta 1
Scenograf i kostiumograf 1
Lokalizacja studia / zdjęc 1
Realizacja post-produkcji 1
RAZEM 19
W przypadku ról pierwszo-, drugo- i trzecioplanowych decyduje ilość dni zdjęciowych.
1.6.4 W przypadku projektów filmów animowanych europejski charakter oceniony zostanie na podstawie systemu punktowego określonego poniżej. Projekt musi uzyskać minimum 14 z 21 punktów:
Pomysł 1
Scenariusz 2
Projektant postaci 2
Muzyka 1
Reżyseria 2
Storyboard 2
Scenograf 1
Tło komputerowe 1
Layout 2
50% kosztów animacji w Europie 2
50% kosztów koloryzacji w Europie 2
Kompozycja obrazu 1
Montaż 1
Dźwięk 1
RAZEM 21
1.6.5 W przypadku projektów filmów dokumentalnych europejski charakter oceniony zostanie na podstawie systemu punktowego określonego poniżej. Projekt musi uzyskać przynajmniej 50% wszystkich punktów:
Reżyser 3
Scenarzysta 2
Operator 2
Montaż 2
Miejsce realizacji zdjęć 2
Realizacja post-produkcji 2
Dokumentacja 1
Kompozytor 1
Reżyser dźwięku 1
1.6.6 W przypadku gdy projekt nie uzyska wymaganej minimalnej liczby punktów nadal  może być on uznany za kwalifikujący się, pod warunkiem jednakże, iż uzyska on dostęp do systemów krajowych zgodnie z prawodawstwem państw uczestniczących w koprodukcji.
Niniejsze wymaganie musi mieć formę pisemnego potwierdzenia uzyskania tymczasowego  certyfikatu koprodukcji, wydanej przez własciwe organy krajowe.
1.6.7
1.7 Rozpoczęcie zdjęć.
1.7.1 Wnioski dotyczące projektów filmów fabularnych i dokumentalnych kwalifikują się jedynie w przypadku, gdy nie nastąpiło w dniu rozpatrywania i oceny wniosku przez Komitet,
jednak nie później niż sześć miesięcy po tej dacie.
1.7.2 Wnioski dotyczące projektów filmów animowanych kwalifikują się jedynie w przypadku, gdy realizacja animacji nie rozpoczęła się w dniu rozpatrywania i oceny wniosku przez Komitet, jednak nie później niż sześć miesięcy po tej dacie.
1.7.3 W następnie pisemnie uzasadnionej prośby przesłanej do Sekretariatu przed przedłożeniem wniosku, Sekretarz Wykonawczy może odstąpić od zapisu punktu 1.7.1, w przypadku gdy wcześniejsze rozpoczęcie zdjęć niezbędne jest ze wzgledu na warunki pogodowe lub wymagania techniczne.
1.8 Przepisy dotyczące praw autorskich oraz własności praw do negatywu
1.8.1 Przedłożone projekty muszą być zgodne z regulacjami prawnymi dotyczącymi praw  autorskich obowiązującymi w państwach uczestniczących w projekcie, miedzy innymi z tymi  dotyczącymi decyzji o kształcie wersji ostatecznej utworu.
1.8.2 Wszyscy koproducenci muszą posiadać łączne prawo do negatywu.
1.9 Wymagania finansowe
1.9.1 W kadym z państw uczestniczących przedłożone projekty muszą uzyskać wsparcie finansowe, które może mieć formę dofinansowania projektu na fundusze narodowe, przedsprzedaży telewizyjnej, minimum gwarantowanego od dystrybutora lub inna, która zostanie uznana za wiarygodna i zaakceptowana przez Sekretarza Wykonawczego (poza inwestycjami kapitałowymi, płatnościami odroczonymi oraz wkładami rzeczowymi).
1.9.2 Przynajmniej 50% finansowania w kadym z państw uczestniczących w projekcie musi być potwierdzone w sposób formalny poprzez przedłożenie takich dokumentów jak umowy, umowy wstępne, listy intencyjne określające poziom dofinansowania, potwierdzenie uzyskania środków publicznych lub oświadczenia bankowe. Jednakże, oświadczenie bankowe nie może być jedynym środkiem osiągnięcia wymaganego progu finansowania.
Odroczone płatności (łącznie z honorariami producentów oraz kosztami ogólnymi) jak również wkłady rzeczowe będą uznane za potwierdzone źródła finansowania jedynie w przypadku, gdy stanowić będą nie więcej ni 15% całkowitego budetu koprodukcji.
1.9.3 Sekretarz Wykonawczy może zażądać przedłożenia dodatkowych dokumentów/dowodów, które może uznać za niezbędne do oceny zdolności finansowych koproducentów lub finansistów.

2. SKŁADANIE WNIOSKÓW
2.1 Wnioski
2.1.1 Wnioski o dofinansowanie powinien złoyc w biurze Sekretariatu Wykonawczego  Eurimages jeden z koproducentów posiadających na to pisemna zgodę pozostałych koproducentów
2.1.2 Wnioski powinny być przygotowane w języku francuskim lub angielskim, pismem drukowanym (komputerowym) na stosownych formularzach. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane przez Komitet.
2.1.3 Wszyscy koproducenci powinni jak najszybciej nawiązaą kontakt ze swoim przedstawicielem w Komitecie Eurimages. W przypadku braku nawiazania takiego kontaktu przez spotkaniem Komitetu dany projekt zostanie wycofany z porzadku dziennego spotkania i nie zostanie poddany ocenie.
2.1.4 Sekretarz Wykonawczy może poddać każdy projekt ocenie, jaka uzna za stosowną w celu potwierdzenia dostosowania projektu do zasad i wymogów Eurimages.
2.2 Terminy
2.2.1 Terminy składania wniosków, ustalane corocznie przez Komitet, zostaną opublikowane na stronach internetowych Eurimages: http://www.coe.int/Eurimages.
2.2.2 Wnioski należy przesłać do biura Sekretariatu Wykonawczego najpóźniej do godziny 18.00 w dniu upływania terminu składania. Nie będą akceptowane jakiekolwiek odstępstwa od tej zasady (tzn. wany jest termin wpłynięcia wniosku).
2.3 Waluta oraz obowiązujące kursy walutowe
2.3.1 Księgowość Eurimages jest prowadzona w Euro, równie w tej walucie wyraone są kwoty przyznanego wsparcia.
2.3.2 Dla określenia wartości w euro całkowitych kosztów produkcji, wkładu finansowego każdego z koproducentów oraz wysokosci wnioskowanego wsparcia, naley uywac tylko i wyłącznie obowiązujacych kursów walutowych ustalanych przez Departament Finansowy
Rady Europy publikowanych na stronach internetowych Eurimages: http://www.coe.int/Eurimages.
2.4 Ponowne składanie wniosków
2.4.1 Ten sam projekt nie może zostać wprowadzony / wycofany z porządku dziennego sesji Komitetu więcej niż trzy razy.
2.4.2 Projekt wcześniej odrzucony nie może zostać złożony ponownie.
2.4.3 Należy zaznaczyć, iż projekt wycofany z porządku dziennego spotkania Komitetu nie będzie automatycznie wprowadzony do porzadku dziennego nastepnego spotkania. Każda prośba o ponowne wpisanie do porządku dziennego musi być złożona na pismie przez delegowanego producenta w ramach okreslonych terminów, o których mowa w punkcie 2.2.

3. WYBÓR PROJEKTÓW
3.1 Analiza przeprowadzona przez Sekretariat
Sekretarz Wykonawczy przedkłada Komitetowi szczegółową analizę każdego projektu.
3.2 Kryteria wyboru
3.2.1 Komitet dokona wyboru projektów biorąc pod uwagę cele Funduszu (kulturowe, ekonomiczne …)
3.2.2 W tym celu Komitet przeprowadzi analizę porównawczą złożonych wniosków biorąc
pod uwagę następujące kryteria wyboru:
- wartość artystyczną projektu
- doświadczenie reżysera, producentów, zespołu artystycznego (autorów, scenarzystów, obsady etc.) oraz innych członków ekipy
- potencjał dystrybucyjny projektu
- potencjał komercyjny projektu
- współpraca artystyczna/techniczna pomiędzy koproducentami
- wysokość potwierdzonego finansowania projektu

4. CHARAKTER WSPARCIA FINANSOWEGO ORAZ WYSOKOŚĆ KWOT
4.1 Wsparcie produkcji
Wsparcie finansowe ma formę warunkowo zwracanej nieoprocentowanej pożyczki (zaliczka na przyszłe wpływy).
4.2 Wysokość wsparcia finansowego
4.2.1 Wysokość wsparcia finansowego nie przekroczy 17% całkowitych kosztów produkcji filmu i w adnym przypadku nie przekroczy kwoty 700.000 euro.
4.2.2 Budet, plan finansowy oraz kwota wnioskowanego wsparcia zostaną ocenione oraz zweryfikowane przez Sekretarza Wykonawczego.
4.3 Przyznanie wsparcia finansowego
4.3.1 Wsparcie finansowe zostanie przyznane wszystkim koproducentom proporcjonalnie do wysokości ich wkładu w koprodukcje.
4.3.2 Aby pomóc producentom pochodzącym z państw członkowskich Funduszu o niskiej produkcji audiowizualnej wsparcie finansowe może zostać podzielone nieproporcjonalnie. Nieproporcjonalne przyznanie środków jednemu z producentów musi miescic sie w widełkach 10% - 50% całkowitej przyznanej kwoty wsparcia. W takim przypadku wsparcie Eurimages nie powinno przekroczyc 50% całkowitego wkładu finansowego któregokolwiek z koproducentów. Warunek ten nie dotyczy koproducentów, których wkład w realizację projektu ogranicza sie jedynie do ich wkładu finansowego. Jednake spłata wsparcia będzie wyliczona proporcjonalnie do wkładu wniesionego przez każdego z koproducentów.
4.4 Ważność decyzji o przyznaniu wsparcia
Ważność decyzji o przyznaniu wsparcia wygaśnie jeżeli, stosowna umowa pomiędzy Eurimages a koproducentami nie została podpisana w okresie dwunastu miesiecy od daty spotkania Komitetu, na którym podjeta została decyzja o przyznaniu wsparcia i nie doszło w tym okresie do rozpoczęcia zdjęć. W należycie uzasadnionych przypadkach Sekretarz Wykonawczy może wydłużyć ten okres o kolejne trzy miesiace.

5. UMOWA WSPARCIA ORAZ PŁATNOŚCI
5.1 Podpisanie umowy wsparcia
5.1.1 Umowa podpisana pomiędzy koproducentami a Sekretarzem Wykonawczym w imieniu Eurimages, okreslac bedzie warunki przyznania wsparcia.
5.1.2 Umowa wsparcia zostanie przygotowana po otrzymaniu następujących dokumentów:
- umowy koprodukcji wraz z wszystkimi załącznikami
- skorygowany plan finansowy zawierający rzeczywistą kwotę przyznanego wsparcia
- potwierdzenie współpracy artystycznej/technicznej
- potwierdzenie otrzymania warunkowego uznania koprodukcji
- umowy lub zobowiązania firm potwierdzające finansowanie projektu
- inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków określonych przez Komitet przed dokonaniem wyboru wniosków
5.1.3 Sekretarz Wykonawczy może, według własnego uznania, rozwiązać umowę wsparcia 10 lat po dacie pierwszej komercyjnej emisji utworu, którego dotyczy wniosek o wsparcie.
5.2 Wypłata wsparcia
O ile Sekretarz Wykonawczy nie postanowi inaczej, wypłata wsparcia nastąpi w trzech ratach:
5.2.1 Pierwsza rata w wysokości 60% przyznanego wsparcia wypłacona zostanie po:
- podpisaniu umowy wsparcia, jak określono w punkcie 5.1 powyżej;
- zakończeniu pierwszego dnia zdjęciowego
5.2.2 Druga rata w wysokości 20% przyznanego wsparcia wypłacona zostanie po:
- otrzymaniu informacji o zakończeniu przez laboratorium prac nad kopia wzorcowa;
- otrzymaniu kontraktu dystrybucyjnego i/lub o przedsprzedaży na podstawie których, przed ukończeniem prac nad kopia wzorcowa, doszło do podpisania umów;
- zatwierdzeniu przez Sekretarza Wykonawczego napisów.
5.2.3 Trzecia rata w wysokości 20% przyznanego wsparcia wypłacona zostanie po:
- potwierdzeniu wprowadzenia filmu do kin w państwach uczestniczących w koprodukcji lub, w razie potrzeby, w przypadku filmów dokumentalnych potwierdzenie selekcji do jednego z głównych festiwali filmowych;
- otrzymaniu oraz zatwierdzeniu przez Eurimages zestawień całkowitych kosztów produkcji oraz kosztów kadego z koproducentów, przygotowanych na standardowych formularzach zatwierdzonych przez Eurimages oraz potwierdzonych przez wykwalifikowanego, niezależnego biegłego rewidenta, w ramach których wskazane beda rónice w stosunku do budżetu zatwierdzonego przez Komitet;
- otrzymaniu ostatecznego planu finansowego;
- otrzymaniu dokumentów potwierdzających wpłatę minimalnych gwarancji ujętych w planie finansowym zatwierdzonym przez Eurimages;
- otrzymaniu oraz zatwierdzeniu przez Eurimages DVD oraz materiałów reklamowych przygotowanych przez kady kraj uczestniczący w koprodukcji;
- potwierdzeniu ostatecznego uznania koprodukcji.
5.3 Konto(a) bankowe
Wypłata wsparcia, podzielonego pomiędzy wszystkich koproducentów, nastąpi na indywidualne konta wskazane przez każdego z koproducentów, lub też na jedno konto bankowe wskazane przez delegowanego koproducenta, pod warunkiem, iż posiada on pisemną zgodę wszystkich pozostałych koproducentów na występowanie w ich imieniu.
5.4 Gwarancja ukończenia projektu
W przypadku podpisania przez koproducentów gwarancji ukończenia projektu Eurimages musi byc strona takiej umowy oraz posiadać status beneficjenta (completion bond).

6. ODNIESIENIE DO WSPARCIA EURIMAGES
6.1 O uzyskaniu wsparcia Eurimages należy jasno poinformować w napisach początkowych filmu, tak wysoko jak będzie to tylko możliwe, po wymienieniu producentów uszeregowanych zgodnie z wysokością ich wkładu finansowego, jak również we wszystkich najważniejszych materiałach reklamowych filmu.
6.2 Projekt napisów początkowych i końcowych należy przedłożyć Eurimages do wcześniejszej akceptacji. W przypadku niedopełnienia tego warunku Eurimages zastrzega sobie prawo do odmowy wypłaty zaległej części przyznanego wsparcia.
6.3 Po zakończeniu prac nad projektem do Sekretarza Wykonawczego należy dostarczyć materiały reklamowe, film na płycie DVD, z napisami w jezyku angielskim lub francuskim.

7. SPŁATA WSPARCIA
7.1 Formy spłaty
7.1.1 Kwota przyznanego wsparcia podlega zwrotowi, od pierwszego euro wpływów netto każdego z koproducentów według wskaźnika odpowiadającego procentowemu wkładowi Eurimages w finansowanie filmu, po odliczeniu – po formalnym zatwierdzeniu przez Sekretariat – gwarancji dystrybucji i/lub przedsprzeday niezbednych do sfinansowania realizacji filmu na podstawie których, przed ukonczeniem prac nad kopia wzorcowa, doszło do podpisania wiążących umów. Wszelkie odliczenia lub inne podobne uzgodnienia finansowe musza zostac zatwierdzone przez Komitet.
7.1.2 Kady z koproducentów będzie odpowiedzialny za spłatę wsparcia proporcjonalnie do swoich udziałów (części wsparcia, która została im przyznana). Całkowita kwota wsparcia musi odpowiadac 100% przyznanej kwoty. W przypadku nieproporcjonalnego podziału wsparcia pomiedzy koproducentów (zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 4.3.2 powyżej) spłata przyznanego wsparcia będzie proporcjonalna do udziałów we wsparciu kadego z koproducentów.
7.1.3 W przypadku grupy koproducentów krajowych (np. koproducentów zlokalizowanych w tym samym państwie członkowskim) wyznacza oni koproducenta, który będzie odpowiedzialny za składanie raportów oraz spłatę kwot wymaganych od całej grupy. W przypadku niedopełnienia tego warunku Eurimages sam wyznaczy jednego z koproducentów.
7.2 Wpływy netto producentów
7.2.1 Za wpływy netto producentów uznane będą: wszystkie wpływy wynikające z eksploatacji części lub całości filmu jak również wszystkich produktów opartych na filmie na terytoriach przydzielonych producentom na/bez zasady wyłączności, po odliczeniu „kosztów” związanych z eksploatacją filmu (jak okreslono w punkcie 7.3 poniej). Wpływy netto będą stanowić podstawę do określenia wysokosci kwoty wsparcia do zwrotu.
7.2.2 Jakakolwiek przedsprzedaż lub gwarancja dystrybucji wykraczające poza finansowanie niezbędne do pokrycia kosztów produkcji zatwierdzonych przez Eurimages, jak również wszelkie umowy z tym związane podpisane po zakończeniu prac nad kopią wzorcową zostaną, dla celów określenia kwoty spłaty, uznane za wpływy netto. Sekretarz Wykonawczy musi otrzymać wszystkie wymagane dokumenty przed wypłatą drugiej raty wsparcia (patrz punkt 5.2.2 powyej).
7.3 Koszty do odliczenia
7.3.1 Za koszty do odliczane od wpływów netto Eurimages uznaje jedynie następujące koszty:
a) do 25% prowizji dystrybucyjnej (za prawa sprzedane na jednym terytorium), poza państwem własnym kadego koproducenta;
b) koszty wymienione poniżej pod warunkiem, i nie zostały wcześniej ujęte w całości lub w części w budżecie produkcji zatwierdzonym przez Eurimages:
- koszty techniczne związane z produkcja oraz spedycją kopii filmu, jak również koszty produkcji obcojęzycznych kopii filmu,
- koszty reklamowe związane z wprowadzeniem filmu na rynek (Promocji i Reklama) przewidziane i poniesione przez dystrybutorów i/lub agentów handlowych, zatwierdzone przez każdego producenta na podstawie przedłożonych zestawień
c) podatki nie podlegające odliczeniu odprowadzone do urzędów publicznych z tytułu eksploatacji filmu;
d) opłaty celne oraz opłaty dla organizacji profesjonalnych, koszty związane z poddaniem cenzurze organom kontrolnym i archiwom, o ile sa one bezposrednio zwiazane z danym filmem.
Dlatego te, odroczone płatności, inwestycje kapitałowe, tantiemy, udziały we wpływach oraz
prawa autorskie nie mogą zostaą odliczone od wpływów wygenerowanych przez dany
projekt.
7.3.2 Wszystkie ‘koszty do odliczenia’ powinny byc szczegółowo określone w sprawozdaniach finansowych przedkładanych przez dystrybutorów i/lub agentów handlowych, które zostaną następnie poddane szczegółowej weryfikacji. Wszelkie odliczenia muszą zostać zatwierdzone przez Sekretarza Wykonawczego.
7.4 Sprawozdanie z wpływów
7.4.1 Począwszy od pierwszej komercyjnego projektu filmu, wszyscy koproducenci będą musieli bez wczesniejszego adania, przez pierwsze dwa lata w cyklu półrocznych, później w cyklu rocznym, przedstawiac Eurimages sprawozdania z wpływów eksploatacji filmu. Sprawozdania powinny mieć jasny i przejrzysty układ, obejmować wyniki eksploatacji filmu w każdym z mediów, wyraźnie wskazywać ‘koszty odliczenia’ , zawierać kopie sprawozdań dotyczących tantiem dostarczonych przez dystrybutorów i agentów handlowych, jak również kopie wszystkich umów sprzedaży oraz umów licencyjnych.
Eurimages zastrzega sobie prawo, jeżeli będzie to konieczne, do żądania od producentów wykorzystania przy opracowywaniu sprawozdań standardowych formularzy zatwierdzonych
przez Eurimages.
7.4.2 Każdy koproducent zobowiązany będzie do przedłożenia Eurimages kopii wszystkich umów dotyczacych eksploatacji filmu lub jego czesci.
7.5 Rachunek zbiorczy
Eurimages może, jeżeli uzna za stosowne, zażądać wyznaczenia osoby lub podmiotu, kontrolujacego wszelkie wpływy i ich podział (Collecting Agent). W takim przypadku Eurimages musi być stroną stosownej umowy w tym zakresie.

8. ZMIANY W WYSOKOŚCI PRZYZNANEGO WSPARCIA ORAZ ROZWIĄZANIE UMOWY WSPARCIA
8.1 Rozwój koprodukcji
8.1.1 Koproducenci zobowiązani są do informowania oraz dostarczenia stosownej dokumentacji dotyczącej wszelkich zmian związanych z artystycznymi, technicznymi, prawnymi lub finansowymi aspektami projektu zatwierdzonego przez Komitet do otrzymania uprzedniego zatwierdzenia przez Sekretarza Wykonawczego.
8.1.2 Wszelkie istotne zmiany w strukturze artystycznej lub finansowej projektu muszą być zatwierdzone przez Komitet. Wszystkie inne zmiany beda zatwierdzane przez Sekretarza Wykonawczego.
8.2 Obniżenie końcowych kosztów produkcji
W przypadku gdy ostateczne koszty produkcji są niższe o ponad 10% od zakładanych w budżecie, który stanowić bedzie załacznik do Umowy Wsparcia podpisanej pomiędzy Eurimages a producentami, wsparcie Eurimages zostanie zredukowane proporcjonalnie poza 10%.
8.3 Anulowanie wsparcia finansowego
8.3.1 Wsparcie finansowe Eurimages zostanie anulowane w przypadku, gdy film nie zostanie ukończony lub nie zostanie wprowadzony do dystrybucji kinowej w każdym państwie uczestniczacym w koprodukcji w okresie okreslonym w Umowie Wsparcia. Wsparcie zostanie równie anulowane lub podlegać będzie natychmiastowemu zwrotowi w przypadku, gdy producent nie dotrzyma warunków określonych w niniejszym regulaminie lub też nie wypełni własnych zobowiązań określonych w Umowie Wsparcia.
8.3.2 Jednakże, jeżeli Komitet uzna, iż producenci mieli ważne powody, które nie pozwoliły im na ukończenie filmu, lub zmusiły ich do przekroczenia ustalonych terminów, może on zdecydować o kontynuowaniu wsparcia finansowego.

9. ROZSTRZYGANIE SPORÓW ORAZ WYKŁADNIA REGULACJI
9.1 Od decyzji Komitetu odrzucającej wniosek o wsparcie finansowe nie przysługuje odwołanie.
9.2 Wszelkie spory wynikające z realizacji umów podpisanych zgodnie z niniejszym regulaminem będą, w przypadku niemonosci ich rozwiazania na drodze polubownej pomiędzy stronami umowy, rozstrzygane przez Sad Arbitrażowy składający sie z dwóch arbitrów, po jednym wybranym przez każda ze stron, oraz przewodniczącego wyznaczonego przez dwóch wczesniej wybranych arbitrów. W przypadku, gdy w ciagu czterech miesiecy nie dojdzie do wyboru przewodniczącego zgodnie z niniejszymi zasadami zostanie on wyznaczony przez Przewodniczacego Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
9.3 Jednakże, strony mogą poddać spór pod rozstrzygnięcie jednemu arbitrowi, wybranemu wspólnie przez obie strony lub, w przypadku braku zgody w tym zakresie, wybranemu przez Przewodniczacego Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
9.4 Komitet, o którym mowa w punkcie 9.2 lub, jeżeli ma zastosowanie, arbiter, o którym mowa w punkcie 9.3 zdecydują o wyborze procedury.
9.5 W przypadku braku ugody pomiędzy stronami Komitet lub arbiter mogą wydać decyzje ex aequo et bono zgodnie z prawodawstwem ogólnym, jak również w zgodzie ze zwyczajami przemysłu kinematograficznego i audiowizualnego.
9.6 Orzeczenie wydane w postępowaniu arbitrażowym będzie ostateczne i wiążące dla obydwu stron.
9.7 Komitet zastrzega sobie prawo do wykładni oraz dokonywania zmian w niniejszym regulaminie.
  2 kwietnia 2014 16:53
Scroll