W "Powidokach", swym ostatnim filmie, Andrzej Wajda wykorzystał utwory Andrzeja Panufnika – „Piano Concerto”, „Landscape”, „Autumn Music”, „Dreamscape” – kompozytora jakże bliskiego w wierności artystycznych wartości bohaterowi swego filmu, mala
Nie robię filmów na festiwale Z Juliuszem Machulskim rozmawia Artur Majer
Operator dźwięku, mikrofoniarz, autor zdjęć filmowych, dostawca i konstruktor sprzętu dźwiękowego. Do listy specjalności Jerzego Murawskiego można dopisać fotosistę, asystenta operatora dźwięku i asystenta operatora obrazu.
Zbigniew Preisner to bez wątpienia jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych na świecie polskich kompozytorów filmowych. Tak ogromną popularność przyniosła mu muzyka do filmów Krzysztofa Kieślowskiego, zwłaszcza do Podwójnego życia Weroniki (1991) ora
Z Jerzym Skolimowskim rozmawia Jerzy Armata
Całe ujęcie robiłem Steadicamem, najpierw siedząc z nim na kranie, a potem idąc pieszo. Dzięki temu urządzeniu moja zmiana pozycji nie zakłóciła ciągłości i płynności obrazu” – tłumaczy Tomasz Karnowski.
Kiedyś w wywiadzie dla „Dziennika Łódzkiego” Wojciech Kilar powiedział: „Wolę Łódź niż Hollywood”. I nie była to kurtuazyjna konstatacja. Mógł zrobić amerykańską karierę, czego dowodem choćby wspaniała muzyka do Draculi Francisa Forda Coppoli,
"Chętnie bym z panem porozmawiał, ale jeszcze nie jestem do tej rozmowy gotowy” – powiedział Jerzy Skolimowski, kiedy prosiłem go (zresztą niejednokrotnie) o udzielenie wywiadu-rzeki.
Zrezygnował z dokumentu, kiedy zrozumiał, że aby pokazać wystarczająco głęboko życie swoich bohaterów, musiałby zanadto ingerować w ich życie, a na to – ze względów etycznych – nie chciał sobie pozwalać.
Miniony rok należał do niej. W lutym zdobyła Srebrnego Niedźwiedzia za najlepszą reżyserię na festiwalu w Berlinie, we wrześniu "Body/Ciało" triumfowało w Gdyni, a w listopadzie Małgorzata Szumowska zdobyła nominację do Europejskiej Nagrody Film