Nagroda za muzykę, podczas 41. Festiwalu Filmowego w Gdyni, trafiła do krakowskiego tria akordeonowego – Motion Trio – za kompozycje, które znalazły się na ścieżce dźwiękowej Szczęścia świata Michała Rosy, przepięknej i przejmującej opowieści o mieszkańca
Był archetypowym przykładem aktora charakterystycznego; obecny w dziesiątkach filmów i seriali, bardzo lubiany przez widownię i znakomicie kojarzony... z pseudonimów i nazwisk odgrywanych przez siebie bohaterów.
Jakkolwiek największe są zasługi Witolda Adamka dla kina polskiego jako autora zdjęć filmowych, jego twórczość nie ograniczała się tylko do tej profesji.
Nie miała szczęścia do filmu. Wystąpiła w dwudziestu produkcjach, ale lżejszego kalibru i w rolach przeważnie drugoplanowych.
Tomaszowi Kotowi pomogła stać się na ekranie Zbigniewem Religą, a Magdalenie Boczarskiej – Michaliną Wisłocką. Profesją i pasją Anety Brzozowskiej jest charakteryzacja. Przed trzema laty film o Relidze – Bogowie Łukasza Palkowskiego – przyniósł młodej art
Z Jerzym Hoffmanem rozmawia Andrzej Bukowiecki
W ciągu 13 lat od obrony dyplomu na Akademii Muzycznej (dziś Uniwersytecie Muzycznym) Fryderyka Chopina w Warszawie Agata Chodyra wyrobiła sobie markę jednej z najbardziej kreatywnych specjalistek w dziedzinie reżyserii dźwięku w filmie.
„Ten Orzeł bardzo dużo dla mnie znaczy, bo dostaję go od kolegów” – mówi mi Sylwester Chęciński. – „W naszym środowisku kłębią się różne uczucia: przyjaźń, ciekawość, szacunek, czasem niechęć i lekka zazdrość. Więc odczuwam wielką satysfakcję, że członkow
Mamy jeszcze w świeżej pamięci odejście Tadeusza Chmielewskiego, gdy przychodzi nam żegnać operatora większości jego filmów, Jerzego Stawickiego, który zmarł w Warszawie 1 marca 2017 roku w wieku 89 lat.
Z Ewą Wiśniewską rozmawia Anna Serdiukow