Po drugiej wojnie światowej nie zmieniło się tak wiele, nasze kino nadal było z ducha romantyczne, ale już śmielej radziło sobie z science fiction, być może pod wpływem rozkwitu literatury tego typu.
Przejmujący song zespołu Dżem rozbrzmiewa w najnowszym filmie Jana Kidawy-Błońskiego "Gwiazdy".
Radość tworzenia stanowi w przypadku Romana Polańskiego niezmiernie istotny motyw wszelkich jego filmowych poczynań. Akompaniuje temu impuls twórczy, jakim jest radość opowiadania za pośrednictwem ruchomych obrazów…
To jeden z najoryginalniejszych krótkich filmów wyprodukowanych u nas w latach 60. Benefis wspaniałego aktora komediowego, który – wspólnie z Andrzejem Kondratiukiem – zaproponował i stworzył całkiem nową jakość artystyczną w niezmiernie trudnej dziedzini
O mizerii polskiego horroru i o próbach dociekań przyczyn takiego stanu rzeczy. Czy to brak tradycji i zainteresowania gatunkiem? A może brak odwagi twórczej?
Czy gatunek horroru w ogóle w polskim kinie istnieje? Jakie są oczekiwania publiczności? Co stanowi o specyfice filmów grozy na rodzimym rynku i dlaczego tak nieliczni twórcy szukają tego typu inspiracji?
Niedawno, w przerwie zdjęć do nowego filmu Andrzeja Wajdy "Powidoki" realizowanych w Łodzi, Bogusław Linda powiedział dziennikarzom, że: „dzisiaj to miasto jest umarłe, to miasto meneli”. Wypowiedź stała się głośna, wielu łodzian zbulwersowała,
Do filmów autora "Trzech kolorów" wracają jego wierni widzowie, dawni admiratorzy i nowe pokolenia entuzjastów twórczości polskiego mistrza. Jego dokonania inspirują badaczy i twórców.
Jednym z najbardziej pechowych i niedocenionych w swoim czasie polskich filmów jest niewątpliwie "Nikt nie woła'.
Historia polskiego kina przez pryzmat wydarzeń roku 56: protestów robotniczych w czerwcu i październiku w Poznaniu