Zmiana polskojęzycznej nazwy Polish Society of Cinematographers (PSC) ze Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych na Stowarzyszenie Autorek i Autorów Zdjęć Filmowych odzwierciedla powiększanie się w ostatnich latach grona Polek uprawiających zawodowo sztukę
„Somebody wrote it” / „Ktoś to napisał” – przypomina Europejska Federacja Scenarzystów, a za nią i polscy autorzy. Jak zmieniła się ich sytuacja na rynku w ostatnich latach? Przed jakimi wyzwaniami stoją? Rozmawiamy z tymi, którzy scenariuszami zajmują
O swojej pracy mówią chętnie. Nie ukrywają jej wad, nie próbują gloryfikować, nie udają, że jest kolorowo i bajecznie. Ale też chętnie zaznaczają swoje sukcesy i podkreślają, że czują się zawodowo spełnieni.
Odkrywamy tajemnice zawodu kostiumografki.
„Film, aby żyć, musi czasem złapać widza za gardło, wywołać ten niepowtarzalny dreszcz emocji” (Krzysztof Fus)
Nowoczesny polski plakat filmowy narodził się po II wojnie światowej w Łodzi. Miasto, niezniszczone przez działania wojenne, pełniło wówczas funkcję nieformalnej stolicy Polski.
Stanisław Różewicz wymienił Annę Lewandowską wśród charakteryzatorek, które „dbały nie tylko o dobrą charakteryzację, ale i dobry nastrój aktorów”.
Jak to się dzieje, że przy tak wybitnych dokonaniach naszych operatorów dźwięku, zrozumiałość dialogów jest uznawane za jedyne kryterium jakości dźwięku w polskim filmie?
Intuicja, znajomość aktorów i pomysły reżysera castingu często decydują o sukcesie filmu. Specjaliści z tej dziedziny od lat starają się o należne uznanie dla swojego fachu.
Na czym polegał zawód montażysty? Jak wyglądała praca przy montażu filmu? Co magicznego było w warszawskiej Fabryce Snów na Chełmskiej? - czyli krótka historia montażu w Polsce.