Nowoczesny polski plakat filmowy narodził się po II wojnie światowej w Łodzi. Miasto, niezniszczone przez działania wojenne, pełniło wówczas funkcję nieformalnej stolicy Polski.
Stowarzyszenie Kreatywna Polska rozkręca się i wzmacnia. Jak skutecznie walczyć z piractwem i zadbać o poszanowanie interesów środowisk twórczych?
Stanisław Różewicz wymienił Annę Lewandowską wśród charakteryzatorek, które „dbały nie tylko o dobrą charakteryzację, ale i dobry nastrój aktorów”.
Jak to się dzieje, że przy tak wybitnych dokonaniach naszych operatorów dźwięku, zrozumiałość dialogów jest uznawane za jedyne kryterium jakości dźwięku w polskim filmie?
Intuicja, znajomość aktorów i pomysły reżysera castingu często decydują o sukcesie filmu. Specjaliści z tej dziedziny od lat starają się o należne uznanie dla swojego fachu.
Jeden z najstarszych związków twórczych w Polsce nosi teraz nową nazwę. W historii ZASP-u odbijają się burzliwe dzieje Polski XX i XXI wieku. Warto ją poznać.
W Polsce wydaje się ponad 200 książek filmowych rocznie. Trudno uwierzyć, że wśród nich tylko dwie-trzy to pozycje typowo branżowe, skierowane do profesjonalistów, poradniki lub podręczniki.
Na czym polegał zawód montażysty? Jak wyglądała praca przy montażu filmu? Co magicznego było w warszawskiej Fabryce Snów na Chełmskiej? - czyli krótka historia montażu w Polsce.
Leży w miejscy strategicznym, bo obok komisariatu, na który czasem zdarzało się wpaść jakiemuś, przesiadującemu w niej artyście. Sławę zyskała w latach 90. za sprawą władającego miastem, Marcina Świetlickiego. Knajpa Vis-á-vis to jedno z najciekawszych
Bo „Kamera” pasowała do stalinowskiej Polski jak kwiatek do kożucha – przychodzili do niej pisarze i filmowcy, stanowiący autentyczną elitę artystyczną kraju, której wyznacznikiem był najczęściej debiut po roku 1956.