Ponad tysiąc specjalistów od komputerów, scenografii, zdjęć i charakteryzacji pracowało na nad efektami specjalnymi przy „Hobbicie”.
Rewolucji cyfrowej poswięcona była konferencja zorganizowana przez Koło Scenografów i Koło Cyfrowych Form Filmowych Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
O ostatnim filmie Marka Koterskiego „Baby są jakieś inne” mówi się przede wszystkim w kontekście świetnego wyniku frekwencyjnego. Zaglądamy więc za kulisy współpracy Studia Filmowego „Kadr” i firmy Chimney Pot, odpowiedzialnej za efekty specjalne.
Publicznie oświadczam wszem i wobec, że przepraszam Wernera Herzoga za to co sobie o Nim pomyślałem. Sądziłem, że upadł na głowę...
Portal kinodomowe.idg.pl w dowcipny sposób doradza internautom, jak używać kina domowego i nie iść na wojnę z sąsiadami.
Kino cyfrowe jest na świecie teraźniejszością, jest też bezwzględnie przyszłością kina.
Jednym słowem kina dzielą się na multipleksy (dominujące coraz wyraźniej), studyjne i inne, przy czym ta ostatnia grupa stopniowo zanika.
Już na wczesnym etapie planowania „Piotrusia i wilka” twórcy zdali sobie sprawę, że klasyczny warsztat filmu animowanego musi w tym przypadku zostać podparty najnowszą technologią cyfrową.
Materiały na konferencję "Aspekty ekonomiczno-prawne funkcjonowania przemysłu filmowego w Polsce", Warszawa, 2007 r., organizatorzy: PISF i SFP
Technologie produkcji filmu charakteryzuje w Polsce więc duża różnorodność. W zależności od tematu filmu, jego gatunku i przeznaczenia oraz budżetu, producent z reżyserem i operatorem wybierają optymalne, ich zdaniem, parametry techniki zdjęciowej i metod