Jak wygląda edukacja filmowa w Polsce? Gdzie młodzi mogą zdobywać wiedzę na temat kina, uczyć się zawodu, doskonalić swoje umiejętności i rozwijać zainteresowania? Na ile i w jaki sposób film obecny jest w polskiej szkole podstawowej i średniej? Czego ocz
W drugiej części tekstu o sytuacji sektora edukacji filmowej podczas epidemii koronawirusa skupiamy się na aktualnym działaniu poszczególnych firm. Piszemy też, jak potrzebne jest wsparcie instytucjonalne, aby sektor przetrwał.
Z racji zamknięcia szkół i kin sektor edukacji filmowej przeżywa poważny kryzys. Piszemy o sytuacji z jaką borykają się podmioty zajmujące się edukacją filmową. Jakie snują prognozy na czas epidemii i po jej ustaniu?
To, że oglądanie filmów może mieć działanie terapeutyczne, dostrzeżono już dawno. Dzisiaj zjawisko to wydaje się nie tylko nabierać znaczenia, ale wręcz służyć za wytłumaczenie fenomenu wiecznej młodości X Muzy.
Czym jest filmoterapia?
Z psychologiem, Armenem Mekhakyanem, rozmawia Tomasz Raczek
Dzięki wypracowanym metodom badawczym i bazie dydaktycznej, opuszczający mury uniwersytetów absolwenci, przyszli nauczyciele, mają możliwość realizowania elementów edukacji audiowizualnej w polskich szkołach.
O tym, jak ważne jest potraktowanie filmu jako równorzędnego narzędzia edukacyjnego, przekonuje niedawno opublikowany raport SNH „OGLĄDAM, CZUJĘ, MYŚLĘ – młodzi w kinie”. Wynika z niego, że kontakt z ambitnym kinem jest jednym z najważniejszych czynników
25 czerwca odbył się pierwszy z dwóch wykładów o kinie gatunkowym. Poprowadził go Stephen Cleary, konsultant scenariuszowy i script doctor. Wydarzenie jest zorganizowane przez Szkołę Wajdy, Media Desk Polska, Koło Młodych SFP i Gdyńską Szkołę Filmową.
O technice audiodekskrypcji, jej metodach i sposobach wykorzystania w Polsce z Małgorzatą Przedpełską-Bieniek i Moniką Buraczyńską z Fundacji Sonoria rozmawia Gabriela Urbańska.