Warszawska Szkoła Filmowa – od tego roku szkoła wyższa – rozpoczęła rekrutację na kierunku Filmoznawstwo Praktyczne. To nowy sposób ujęcia tradycyjnej dziedziny wiedzy filmowej.
Dźwięki, słowa, pobudzając odpowiednie skojarzenia sprawiają, iż obraz filmowy staje się również częściowo „widzialny” dla osób niewidomych.
Audiodeskrypcja polega na opisywaniu kluczowych treści wizualnych, takich jak przebieg akcji, język ciała, wyraz twarzy, sceneria czy kostiumy.
Największą siłą tej szkoły jest duża swoboda studentów oraz odpowiedzialność za własny tryb uczenia się.
Jeżeli istnieje jakaś szczególna właściwość wyróżniająca filmy ze „stajni Wajdy” byłaby nią bez wątpienia wierność wobec tradycji polskiego dokumentu i klasyki kina.
To, co niegdyś nazywano szkolnictwem filmowym (ogół instytucji przyuczających do zawodu kinomechanika, sensytometry, aktora, czy reżysera), z początkiem lat dziewięćdziesiątych XX w. ściśle związało się z tradycyjnie rozumianym szkolnictwem wyższym, kszta
Filmówka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich uczelni.
Festiwale filmowe są świętem ambitnego kina. Od początku lat pięćdziesiątych XX wieku, międzynarodowe festiwalowe filmowe są miejscem, w którym krystalizują się najważniejsze kierunki światowej kinematografii.
Cykl ten przybliży czytelnikom kulisy obecności znanych, lub zupełnie dziś zapomnianych, filmów w Cannes, Berlinie czy Wenecji.
To się zdarzyło jeden jedyny raz. Tradycyjnie Cannes otwiera się i zamyka wielkim spektaklem, przeważnie amerykańskim. Ale tę jubileuszową, dwudziestą edycję i otworzyły, i zamknęły filmy polskie: „Popioły” Andrzeja Wajdy i „Faraon” Jerzego Kawalerowicza.