Liczba pokazów naszych filmów krótkich za granicą wzrosła z około 50 w 2007 do ponad 400 w 2011 roku . W tym samym okresie liczba nagród wzrosła z kilkunastu do około 100 w 2011.
Kryteria przyjmowania filmów wypunktowane są w regulaminie każdej imprezy, który warto poznać, bo festiwale różnią się od siebie pod tym względem. Wielu organizatorów przyjmuje tylko premiery, światowe bądź np. europejskie - ale zdarza się, że dopuszczają
Pitching przypomina subtelną grę. Sprzedający ze swobodą i udanym luzactwem rzuca garść (starannie wybranych zresztą) informacji. Ci po drugiej stronie udają, że są zainteresowani średnio.
Jak opowiedzieć potencjalnym koproducentom o swojej pracy i swoich projektach? Jak skłonić innych, by rozmawiali z tobą o twoim najnowszym filmie?
W październiku 2011 w warszawskim kinie Kultura odbyły się tygodniowe warsztaty European Post-Production Connection skierowane do polskich producentów, kierowników postprodukcji oraz dystrybutorów. Pierwszy z trzech bloków, który poprowadził Shaun Farring
Poza środkami dedykowanymi produkcji filmowej, polscy przedstawiciele rynku audiowizualnego mogą ubiegać się także o środki na promocję filmów za granicą.
Międzynarodowe sukcesy kilku producentów, a także dystrybutorów i organizatorów festiwali, jak np. Stefana Laudyna czy Romana Gutka, potwierdzają akcentowaną przez moich rozmówców konieczność osobistego zaangażowania się w promocję polskich firm i filmów
Internet to też bardzo dobry kanał do promocji filmu.
Pierwszym krokiem w skierowaniu filmu na festiwal jest opracowanie strategii dystrybucyjnej/ marketingowej, przeanalizowanie profilu filmu i dobranie odpowiedniego (pod względem potencjalnych korzyści) miejsca, w którym chcemy go zaprezentować.