Z Krzysztofem Gieratem, szefem Krakowskiej Fundacji Filmowej, rozmawiamy o filmie dokumentalnym, jego promocji i trudnej dystrybucji.
Kino za Rogiem może być wszędzie. W knajpce na piętrze, w remizie strażackiej, w sanatorium, domu kultury, wiejskiej bibliotece czy szkole. Pierwsze - w warszawskim Sklepie z Kanapkami - rusza pod koniec listopada.
Liczba pokazów naszych filmów krótkich za granicą wzrosła z około 50 w 2007 do ponad 400 w 2011 roku . W tym samym okresie liczba nagród wzrosła z kilkunastu do około 100 w 2011.
Maciej Strzembosz uważa, że nowa ustawa omija ona problem piractwa. - Wiadomo, że istniejące przepisy są nieefektywne i że prokuratury nagminnie odmawiają ścigania piratów - mówi Jacek Bromski.
Kryteria przyjmowania filmów wypunktowane są w regulaminie każdej imprezy, który warto poznać, bo festiwale różnią się od siebie pod tym względem. Wielu organizatorów przyjmuje tylko premiery, światowe bądź np. europejskie - ale zdarza się, że dopuszczają
Pitching przypomina subtelną grę. Sprzedający ze swobodą i udanym luzactwem rzuca garść (starannie wybranych zresztą) informacji. Ci po drugiej stronie udają, że są zainteresowani średnio.
Jak opowiedzieć potencjalnym koproducentom o swojej pracy i swoich projektach? Jak skłonić innych, by rozmawiali z tobą o twoim najnowszym filmie?
W październiku 2011 w warszawskim kinie Kultura odbyły się tygodniowe warsztaty European Post-Production Connection skierowane do polskich producentów, kierowników postprodukcji oraz dystrybutorów. Pierwszy z trzech bloków, który poprowadził Shaun Farring
2011 - Rynek dystrybucyjny według wpływów
Jak co roku, zgodnie z wymogami ustawy o radiofonii i telewizji, TVP przedstawiła na swoich stronach internetowych „Sprawozdanie z wykorzystania przez Telewizję Polską S.A. wpływów z opłat abonamentowych, przeznaczonych na realizację misji publicznej”.