Trwa 3. Edycja INTERFILMLAB – to cykl wykładów i seminariów na temat współczesnego rynku audiowizualnego. Zanim wkrótce INTERFILMLAB pojawi się na warszawskim festiwalu CINEMAFORUM, wracamy do październikowego WAMA Film Festiwal, na którym odbyło się kilk
Na tegorocznym Forum Dokumentu i Animacji na pierwszy plan wybijał się temat dystrybucji polskiego filmu pozafabularnego. Jak dystrybuować dokumenty? Czy świat interesuje się polską animacją?
Forum Dokumentu i Animacji podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego miało w tym roku nową, odświeżoną formułę. Obok Stowarzyszenia Filmowców Polskich, w organizacji wydarzenia wzięły udział najważniejsze branżowe organizacje: Krajowa Izba Producentów Audi
Fotosy towarzyszą polskiej kinematografii od dawna, niemal od jej zarania, a część profesjonalistów wykonujących zawód fotosisty uczyniła z niego, mimo wszelkich historycznych przeszkód i technologicznych trudności, dziedzinę sztuki.
Nie ma na świecie wielu takich kin, jak niemal 110-letni nowosądecki Sokół. Bo w ilu z nich seansowi Nosferatu – symfonii grozy towarzyszą brzmienia najprawdziwszych organów?!
Europejska sieć kin w Polsce
Z raportu Filmwebu dowiadujemy się, jak zmieniają się - lub nie - nasze preferencje kinowe a także, co szczególnie interesujące, jakie są relacje między wizytami w kinie a oglądaniem filmów i seriali na DVD.
To był rok! Najlepsza frekwencja od czasu wprowadzenia gospodarki wolnorynkowej. Do tego pierwsze cztery filmy z rocznego box office to tytuły krajowe.
W drugiej części naszego zestawienia prezentujemy, które polskie filmy zebrały największą widownię po 1990 roku. Wśród nich jest oczywiście tegoroczny rekordzista - "Kler" Wojciecha Smarzowskiego.
16 listopada 2018 roku firma Kino Świat podała, że "Kler" Wojciecha Smarzowskiego przekroczył magiczną granicę 5 mln widzów.