Seriale są najprężniej rozwijającym się sektorem polskiej kinematografii. Angażują te same ekipy realizatorskie, co kino fabularne. Przyciągają liczną widownię, nie tylko krajową. Jak wpływają na branżę? Zastanawiamy się nad tym z ekspertkami: Agnieszką O
Właśnie ukazało się podsumowanie INTERFILMLAB, czyli cyklu szkoleń na temat produkcji, promocji oraz dystrybucji polskiej kinematografii zagranicą. Autorką tej cennej publikacji, będącej poradnikiem dla wchodzących na rynek filmowców, jest dyrektorka prog
Jak co roku o tej porze, firma Box office.pl udostępnia naszej redakcji roczne zestawienie widowni kinowej w Polsce. Drugi pandemiczny rok zakończył się lepszym wynikiem niż poprzedni. Najchętniej chodziliśmy na amerykańskie blockbustery i rodzime filmy
W malowniczym Chełmie, mieście na styku kultur, tradycji i barwnych legend, kino zachwyca już od ponad stu lat. Dziś tę filmową pasję podtrzymuje Chełmski Dom Kultury.
Rozmowa z Izabelą Kiszką-Hoflik, agentką sprzedaży i producentką filmową
Głównym tematem tradycyjnego Forum filmu dokumentalnego i animowanego na 61. Krakowskim Festiwalu Filmowym była dystrybucja i promocja filmów w czasach postcovidowych.
12 lutego 2021 ruszają kina. Na razie tylko lokalne i studyjne, bez wielkich premier, bez tradycyjnego walentynkowego peaku. Z tej okazji nasza redakcja postanowiła przypomnieć najważniejsze liczby i dane z polskich kin z fatalnego pandemicznego roku. Czy
Chcielibyście choć na moment „przenieść się” do kina? Macie już dość wybierania tytułów filmów na platformach streamingowych?
Najbardziej doniosłą zmianą, jakiej należy oczekiwać, jest powolna zmiana modelu dystrybucji w kinach, czyli nowy widowing z oknem „premium”.
Publikujemy cykl artykułów z warsztatów INTERFILMLAB 3.0., poświęconych dystrybucji filmowej i odbywających się na WAMA Film Festival w Olsztynie oraz Cinemaforum w Warszawie. Olsztyńska edycja poświęcona była przede wszystkim alternatywnym oraz nowym fo