Z producentkami Magdaleną Kamińską i Agatą Szymańską rozmawia Ola Salwa
Z Ewą Puszczyńską i Piotrem Dzięciołem rozmawia Anna Michalska
I piszcie, codziennie, cokolwiek – mówiła Marta Habior podczas panelu dyskusyjnego o współpracy scenarzysty z producentem, który odbył się 13 kwietnia 2015 roku w ramach festiwalu Script Fiesta organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową.
Marcin Adamczak przybliża zawód producenta. Zastanawia się jaka jest rola producenta we współczesnej polskiej kinematografii
Grand Prix Festiwalu Sundance 2013 dla dokumentu Gwizdek to największy ubiegłoroczny sukces Studia Munka - SFP. Jednak nie jedyny.
W Domu Sztuki na warszawskim Ursynowie uczczono 25-lecie Studia Filmowego Kalejdoskop. Pokaz nieco wyprzedził dokładną datę jubileuszu, która przypadnie 30 maja.
Czy idea Zespołu Filmowego może przyświecać współczesnym polskim producentom? Czy zespoły były w istocie najlepszą formą organizacji produkcji filmu?
Legendarny obiekt, z którym wiążą się wspomnienia pokoleń polskich filmowców, otrzymał pokaźną dotację ze środków europejskich
Proces przekształceń własnościowych przewidzianych w Ustawie o kinematografii dobiegł końca. Ostatnia z instytucji filmowych, Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie, została w końcu instytucją kultury.
Dobiega końca proces przekształceń polskich instytucji filmowych, który trwa od 2006 r. W 2013 r. rozpoczną działalność nowe instytucje - Polskie Centrum Kinematografii i Centrum Edukacji Filmowej - powiedział minister kultury Bogdan Zdrojewski.