W ramach Gdynia Industry, odbywającego się podczas 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, przedstawiciele telewizji TVN i Polsatu opowiadali o nowych możliwościach współpracy dla polskich producentów, reżyserów i scenarzystów.
Pod koniec 2016 roku Studio Miniatur Filmowych obchodziło jubileusz 60-lecia. W grudniowym „Magazynie Filmowym” poświęciliśmy sporo miejsca najnowszej historii Studia, jego obecnym produkcjom i perspektywom na przyszłość. Uznaliśmy wówczas w redakcyjnym g
Rozmowa z Eweliną Gordziejuk, producentką prowadzącą studio EGoFILM
Rozmowa z Manuelem Rougeronem, prezesem zarządu i dyrektorem generalnym nc+
Legendarne miejsce dla polskiej kinematografii, tętniące życiem i pracą dla filmu, pełne zarówno anegdot z przeszłości, jak i energii współczesnej stolicy.
Od powstania Cyfrowej Strefy Twórców minął już prawie rok. Od tego czasu wpłynęło około 400 projektów, wiele jest dopracowywanych, a jeden już jest realizowany. Jakie projekty zgłaszać do CST, żeby doszło do ich realizacji?
Nowe pokolenie producentów coraz głośniej daje o sobie znać i coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku.
Na zmianie statusu w instytucję kultury szczególnie zyskuje Studio Filmowe Kronika, którego los w ostatnich latach był najbardziej niepewny. Byt Studia dosłownie wisiał na włosku.
Trzy dawne instytucje kultury, które na podstawie Ustawy o kinematografii z 2005 roku rozpoczęły proces komercjalizacji, zostały ostatecznie przekształcone w państwowe instytucje kultury.
Pomysłów jest więcej niż możliwości, a już na pewno – więcej niż pieniędzy na rynku. Jeśli nawet część z nich zostanie zrealizowana, to i tak będzie nieźle.