Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Maria Chilarecka, reżyserka dźwięku wielu znakomitych filmów fabularnych i dokumentalnych, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich, 27 września 2020 roku obchodzi urodziny.
Maria Chilarecka jest absolwentką Wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1995). Pracowała przy realizacji ponad stu filmów, zarówno dokumentalnych, jak i fabularnych oraz seriali telewizyjnych. Ma na swym koncie dźwięk w wielu znakomitych filmach, uhonorowanych prestiżowymi festiwalowymi nagrodami, m.in. w: „Dniu świra” (2002), „Wszyscy jesteśmy Chrystusami” (2006), „Baby są jakieś inne” (2011), „7 uczuć” (2018) Marka Koterskiego, „Himilsbach. Prawdy, bujdy, czarne dziury” (2002) Stanisława Manturzewskiego i Małgorzaty Łupiny, „Symetria” (2003) i „Palimpsest” (2006) Konrada Niewolskiego, „Komornik” (2005) i „Joanna” (2010) Feliksa Falka, „Ono” (2004) i „W imię…” (2013) Małgorzaty Szumowskiej, „Sztuczki” (2007) Andrzeja Jakimowskiego, „Rewers” (2009) Borysa Lankosza, „Zero” (2009) Pawła Borowskiego, „Nieulotne” (2012) Jacka Borcucha, „Córki dancingu” (2015) Agnieszki Smoczyńskiej, „Zaćma” (2016) Ryszarda Bugajskiego, „Powidoki” (2016) Andrzeja Wajdy, „53 wojny” (2018) Ewy Bukowskiej.
„Dzień świra” przyniósł Marii Chilareckiej nagrodę za najlepszy dźwięk na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2002), a „Sztuczki”, „Córki dancingu” i „Powidoki” – trzy nominacje do Orłów (2008, 2016, 2018). „Ojciec” (2015) Artura Urbańskiego został uhonorowany na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” w 2015 roku nagrodą za „skonstruowanie dodatkowej warstwy narracyjnej, solidną post produkcję, interesujący montaż efektów i muzyki oraz dobre, dynamiczne zgranie", a „Córki dancingu” rok później za „pomysłowość i precyzję montażu efektów i ekspresję zgrania ścieżki dźwiękowej".
„Dzień świra” przyniósł Marii Chilareckiej nagrodę za najlepszy dźwięk na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2002), a „Sztuczki”, „Córki dancingu” i „Powidoki” – trzy nominacje do Orłów (2008, 2016, 2018). „Ojciec” (2015) Artura Urbańskiego został uhonorowany na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” w 2015 roku nagrodą za „skonstruowanie dodatkowej warstwy narracyjnej, solidną post produkcję, interesujący montaż efektów i muzyki oraz dobre, dynamiczne zgranie", a „Córki dancingu” rok później za „pomysłowość i precyzję montażu efektów i ekspresję zgrania ścieżki dźwiękowej".
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 28.09.2020
fot. SFP
Her Docs 2021: nie przegap, zgłoś film
"Supernova" ze Srebrną Sową na MFF w Tiranie!
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024