PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  14.01.2017
13 stycznia 2016 roku na ekrany kin wchodzi świetny czesko-polski film „Ja, Olga Hepnarova” w reżyserii Tomasa Weinreba i Petra Kazdy. Promowany jest dwoma plakatami. Jeden z nich to tradycyjny plakat komercyjny, drugi natomiast jest autorskim projektem Michała Grzeszczaka.
Po raz pierwszy od lat w dystrybucji obejmującej multipleksy i kina studyjne, oba plakaty będą w równym stopniu widoczne w kampanii outdorowej - obecne w przestrzeni publicznej.

Michał Grzeszczak, autor plakatu urodził się w 1980 roku we Wrocławiu. Jest grafikiem komputerowym z wyboru, biotechnologiem z wykształcenia. Po kilku latach pracy w agencjach reklamowych, założył i prowadzi jednoosobowe studio graficzne. Miłośnik geometrycznych form, koloru turkusowego i dzikich zwierząt.

 

- Polska szkoła plakatu to zjawisko znane na całym świecie, które było nierozerwalne związane ze sztuką filmową. Każdy, kto pamięta, że na ulicach i w kinach można było zobaczyć dzieła Waldemara Świerzego, Franciszka Starowieyskiego, Jakuba Erola i Jana Lenicy, z nostalgią wspomina tamte czasy. Era królowania w przestrzeni plakatu artystycznego minęła wraz z początkiem kapitalizmu. Wydawało się, że jest to cena jaką zapłaciliśmy za wolność gospodarczą. Zły pieniądz wyparł lepszy. Żółty Szalik, nowy dystrybutor, który z rozmachem wchodzi na polski rynek z głośnym filmem "Ja, Olga Hepnarova", polemizuje z tym twierdzeniem. Najnowszy film, z magnetyzującą Michaliną Olszańską w głównej roli, reklamowany jest za pomocą dwóch plakatów. W siedmiu miastach Polski, w równych proporcjach, zawiśnie plakat komercyjny i artystyczny. Jak dawniej, plakat jest nie tylko reklamą, ale podejmuje też grę z widzem i stanowi formę interpretacji filmu – mówi Grzegorz Rylski z Żółtego Szalika. - Co oznacza ciężarówka wchodząca w zakręt? Czemu kończy się asfalt, a  zostają tylko tory? Czy to przypadek, że grafika układa się w wykrzyknik i czemu plakat swoją oszczędną stylistyką przypomina znak drogowy? Wszystko to staje się jasne, po obejrzeniu filmu. Sam plakat może funkcjonować w galerii jako osobne dzieło. Jak kiedyś.  

 

  A drugi plakat? – dodaje Grzegorz Rylski. - Mając taki skarb, jak genialna rola Michaliny Olszańskiej, za którą otrzymała nominację do Czeskich Nagród Filmowych, nie mogliśmy jej nie pokazać. Zapraszamy do kin i mamy nadzieję, że nasze plakaty na ulicach polskich miast, przykują choć na chwilę uwagę przechodniów.


WRÓB
Żółty szalik
Ostatnia aktualizacja:  17.01.2017
Zobacz również
Maria Sadowska: Wisłocka bardzo nad Boczarską czuwała
Konferencja filmoznawcza: nabór zgłoszeń
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll