PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Podczas posiedzenia w środę 11 marca 2015 roku Zarząd Telewizji Polskiej przyjął sprawozdanie z wykorzystania przez TVP S.A. wpływów z opłat abonamentowych na realizację misji publicznej w 2014 roku. Dokument poprzedza słowo wstępne Prezesa TVP dr Juliusza Brauna, które poniżej publikujemy.
Podczas posiedzenia w środę 11 marca 2015 roku Zarząd Telewizji Polskiej przyjął sprawozdanie z wykorzystania przez TVP S.A. wpływów z opłat abonamentowych na realizację misji publicznej w 2014 roku. Dokument poprzedza słowo wstępne Prezesa TVP dr Juliusza Brauna, które poniżej publikujemy.

   
Szanowni Państwo,

już po raz dziesiąty prezentujemy Państwu dokument, który zawiera informację o wykorzystaniu przez Telewizję Polską wpływów z opłat abonamentowych na realizację misji publicznej. Abonament, w założeniu, ma umożliwiać przygotowywanie i powszechne prezentowanie audycji, jakie rzadziej pojawiają się, lub wręcz zupełnie nie pojawiają się w ofercie stacji komercyjnych, a więc programów dla dzieci i młodzieży, audycji edukacyjnych, audycji poświęconych kulturze, audycji religijnych, programów dla mniejszości narodowych oraz etnicznych, programów dla osób niepełnosprawnych.

W polskich realiach finansowanie programu telewizji publicznej opiera się na dwóch filarach: przychodach z abonamentu oraz przychodach z reklamy i sponsoringu. W przeciwieństwie do innych krajów Unii Europejskiej, dominującym źródłem finansowania misji Telewizji Polskiej są środki komercyjne, pozyskiwane na rynku reklamowym.

Rok 2014 był rokiem ważnych wydarzeń społecznych i politycznych oraz imprez sportowych obszernie relacjonowanych na antenach TVP. Dwukrotnie w ubiegłym roku zmierzyliśmy się z kampaniami wyborczymi w Polsce – wyborami do Parlamentu Europejskiego oraz samorządowymi.

Stworzyliśmy dla naszych widzów szereg specjalnych udogodnień technologicznych. Na rynku medialnym następują liczne zmiany, kreowane są nowe produkty i usługi oraz nowe formy docierania do odbiorcy. W wielu przypadkach to TVP jest liderem zmian i kreuje nowe standardy technologiczne.

Rok miniony to także czas szybkiego rozwoju kanałów tematycznych TVP. 15 lutego 2014 roku rozpoczął nadawanie pierwszy powszechnie dostępny, polski i bezpłatny kanał tematyczny dla dzieci – TVP ABC, a już w listopadzie i grudniu okazał się on najpopularniejszą stacją dziecięcą w Polsce.

Można wyliczać tak jeszcze długo. W roku 2014 działo się bardzo dużo i wszędzie tam, gdzie miały miejsce ważne wydarzenia, były widoczne kamery z logo TVP. Stawiamy też na rozwój różnorodnej oferty programowej skierowanej do wszystkich widzów. Mimo wszystkich trudności związanych z finansowaniem, stale pełnimy rolę mecenasa kultury, patronujemy ważnym wydarzeniom, festiwalom, konkursom, przeglądom artystycznym – i tym w skali ogólnopolskiej, i tym mniejszym, regionalnym. Wspieramy akcje i kampanie społeczne, działania charytatywne, pokazujemy cenne inicjatywy, w których stacje komercyjne nigdy nie były obecne. To nas wyróżnia i to stanowi o wyjątkowości telewizji publicznej.

Z wyrazami szacunku
dr Juliusz Braun

Sprawozdanie czytaj tutaj: http://centruminformacji.tvp.pl/15782039/abonament

WRÓB
TVP
Ostatnia aktualizacja:  16.03.2015
Zobacz również
fot. TVP SA
WJTeam. Fabryka animowanych marzeń
TVN sprzedany! Scripps Networks Interactive
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll