Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Fundacja Audiodeskrypcja i DDB Warszawa rozpoczęły kampanię crowdsourcingową, której celem jest zebranie funduszy na aplikację Movie Guide Dog udostępniającą niewidomym audiodeskrypcję w salach kinowych, niezależnie od sprzętu, jakim dysponuje dane kino.
- Właściciele kin niechętnie inwestują w sprzęt do audiodeskrypcji, wychodząc z założenia, że filmów z audiodeskrypcją jest zbyt mało. Z kolei dystrybutorzy i producenci nie udostępniają kinom filmów z audiodeskrypcją, bo sale kinowe i tak nie mają odpowiedniego sprzętu, by je odtworzyć. I tu kółko się zamyka - mówi Tomasz Strzymiński, prezes Fundacji Audiodeskrypcja. Movie Guide Dog, aplikacja na telefon, która działa niezależnie od sprzętu w kinie, wydaje się słusznym rozwiązaniem tego problemu.
Movie Guide Dog pokazuje listę filmów z dostępną audiodeskrypcją. Użytkownik ściąga na telefon audiodeskrypcję do filmu, który chce obejrzeć i idzie do kina. Aplikacja synchronizuje audiodeskrypcję ze ścieżką dźwiękową filmu. Stworzenie bazy audiodeskrypcji i mechanizmu synchronizacji jest tańsze niż zakup specjalistycznego sprzętu do kin, ale nadal wymaga zaangażowania pewnych środków. Stąd pomysł kampanii crowdsourcingowej.
Kampania ruszyła 7 kwietnia. Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie www.movieguidedog.com. Zbiórka funduszy odbywa się dzięki uprzejmości Wspieram.to.
W Polsce jest około 145 tysięcy osób niewidomych i około 700 tysięcy osób słabowidzących, w Europie ponad 26 milionów jednych i drugich. Dzięki Movie Guide Dog będą one mogły oglądać filmy z audiodeskrypcją, niezależnie od sprzętu znajdującego się w kinie. Aplikacja będzie dostępna na systemy iOS i Android.
Movie Guide Dog pokazuje listę filmów z dostępną audiodeskrypcją. Użytkownik ściąga na telefon audiodeskrypcję do filmu, który chce obejrzeć i idzie do kina. Aplikacja synchronizuje audiodeskrypcję ze ścieżką dźwiękową filmu. Stworzenie bazy audiodeskrypcji i mechanizmu synchronizacji jest tańsze niż zakup specjalistycznego sprzętu do kin, ale nadal wymaga zaangażowania pewnych środków. Stąd pomysł kampanii crowdsourcingowej.
Kampania ruszyła 7 kwietnia. Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie www.movieguidedog.com. Zbiórka funduszy odbywa się dzięki uprzejmości Wspieram.to.
W Polsce jest około 145 tysięcy osób niewidomych i około 700 tysięcy osób słabowidzących, w Europie ponad 26 milionów jednych i drugich. Dzięki Movie Guide Dog będą one mogły oglądać filmy z audiodeskrypcją, niezależnie od sprzętu znajdującego się w kinie. Aplikacja będzie dostępna na systemy iOS i Android.
GGU
informacja prasowa
Ostatnia aktualizacja: 10.04.2014
fot. ITI
12 fabuł w konkursie głównym na festiwalu w Tarnowie
Premiera filmu "Kumple" Joanny Kaczmarek
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024