PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
plakat:
Suzanne Lander
Buchmann
Warszawa, 2012
stron: 208
Audrey Hepburn (1929-1993), jedna z największych ikon X Muzy, była nie tylko znakomitą tancerką oraz aktorką, wziętą modelką, ale i niezwykle aktywną działaczką humanitarną. Pięć oscarowych nominacji za kreacje w: „Rzymskich wakacjach” (1953) Williama Wylera, „Sabrinie” (1954) Billy'ego Wildera, „Historii zakonnicy” (1959) Freda Zinnemana, „Śniadaniu u Tiffany'ego” (1961) Blake'a Edwardsa oraz „Doczekać zmroku” (1967) Terence'a Younga, przyniosło jej statuetkę za rolę księżniczki Anny w pierwszym z wymienionych filmów. Za udział w komedii Wylera otrzymała też jedyny Złoty Glob (była nominowana ośmiokrotnie) oraz nagrodę BAFTA – dostała ją także za „Historię zakonnicy” oraz „Szaradę” (1963) Stanleya Donena. Ostatnią rolę zagrała w „Na zawsze” (1989) Stevena Spielberga. Potem poświęciła się – jako ambasador UNICEF-u – wyłącznie pracy na rzecz dzieci, za którą przyznano jej – pośmiertnie – nagrodę Jean Hershold.

„Ten wyjątkowy album ze zdjęciami prezentuje ikonę kobiecości i stylu lat 50. XX wieku! Hepburn należała do najchętniej fotografowanych i oglądanych gwiazd. Wywarła znaczny wpływ na kino tamtych lat. Pamiętana i ceniona do dziś, przyczyniła się do ustalenia pewnego kanonu kobiecości” – zachwala polską edycję książki Suzanne Lander (w tłumaczeniu Weroniki Berezowskiej i Jana Bolanowskiego) jej wydawca.

JA
opis redakcji
  22.06.2012
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll