PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Praca nad rolą
Wydawnictwo Biblioteki PWSFTViT
Łódź, 2014
stron: 221
Tom „Praca nad rolą” składa się z dwóch części; w pierwszej, zatytułowanej „Spotkania. Praca nad rolą” Anna Sarna, aktorka Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi, pisze o swej roli w spektaklu „Przedświt” Davida Hare’a w reżyserii Jacka Orłowskiego, w drugiej – „Stan zerowy. Analiza pracy nad rolą”Ireneusz Czop, także związany z Teatrem im. Stefana Jaracza, dzieli się fascynacjami teatralnymi, powraca do swych ważnych ról teatralnych w Szekspirowskim „Makbecie”, „Blasku życia” Rebeki Gilman i „Lwie na ulicy” Judith Thompson (wszystkie w reżyserii Mariusza Grzegorzka), a także w filmie „Jestem twój”, inspirowanym dramatem Thompson, również w reżyserii Grzegorzka. Prace obojga aktorów imponują rzetelnością, wnikliwością spojrzenia, a także niezwykłą szczerością wypowiedzi.  Anna Sarna, swe aktorskie wahania i niepokoje umieszcza w szerokim kontekście etycznym, sięgając – przede wszystkim – do „Filozofii dramatu” ks. Józefa Tischnera, Ireneusz Czop w poszukiwaniu aktorskiej prawdy podąża śladami wielkich mistrzów teatru europejskiego (Peter Brook – brytyjski reżyser teatralny, operowy i filmowy, producent, pisarz), jak i Dalekiego Wschodu (Zeami Motokiyo – japoński aktor, dramaturg, teoretyk teatru). Przyznam, rzadko spotyka się na naszym gruncie tak głębokie  i umieszczone w szerokim kontekście kulturowym spojrzenie na sztukę aktorską. „Dawno nie spotkałam się z tak osobistym, bo przekraczającym granice doświadczenia artystycznego wyznaniem” – pisze o pracy Ireneusza Czopa w recenzji naukowej prof. Anna Kuligowska-Korzeniewska z warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Jej konstatację można także odnieść do pracy Anny Sarny.

JA
opis redakcji
  17.10.2015
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll