PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Pod redakcją Igi Kruk, Wojciecha Świdzińskiego i Mateusza Żurawskiego
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza
Warszawa, 2013
stron: 144
Materiały z konferencji naukowej, zorganizowanej przez Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (20.042013). „Od kilku lat jesteśmy świadkami największej od czasu lat siedemdziesiątych fascynacji filmem niemym. Kinematografia okresu międzywojennego, ustanowiona naturalnym punktem odniesienia jeszcze przez Jacques’a Tati i Wernera Herzoga, dziś w zaskakujący sposób eksploatowana jest przez twórców takich jak Guy Maddin czy Quentin Tarantino. Powstają nie tylko remaki czy pastisze klasycznych tytułów, ale także współczesne filmy nieme, traktujące brak dźwięku jako artystyczne wyzwanie, któremu należy sprostać. Coraz popularniejszą formą rozrywki stają się projekcje z muzyką bądź komentarzem na żywo. Z archiwów na całym świecie wydobywane są, do niedawna jeszcze uważane za zaginione, negatywy, by po odrestaurowaniu i szczegółowej rekonstrukcji trafić na rynek w postaci ekskluzywnie wydanych ‘wersji reżyserskich’, nierzadko po raz pierwszy od chwili premiery. U podstaw tego fenomenu leży prawdopodobnie fakt, że kino nieme funkcjonuje jako niewyczerpalne źródło ikon współczesnej kultury, zarówno wysokiej, jak i masowej” – stwierdzają jej organizatorzy.

W tomie znalazły się m.in. referaty: „Filmy marionetkowe Władysława Starewicza: przyczynek do badań nad dziejami teatru lalek” Wojciech Świdzińskiego oraz „Filmy animowane Władysława Starewicza i Lotte Reiniger jako możliwa realizacja koncepcji nadmarionety Edwarda Gordona CraigaIgi Kruk.


JA
opis redakcji
  25.01.2014
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll