PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Stephenie Meyer
Wydawnictwo Dolnośląskie
Wrocław, 2013
stron: 560
„Świat został opanowany przez niewidzialnego wroga. Najeźdźcy przejęli ludzkie ciała oraz umysły i wiodą w nich normalne życie. Jedną z ostatnich niezasiedlonych, wolnych istot ludzkich jest Melanie. Wpada jednak w ręce wroga, a w jej ciele zostaje umieszczona dusza o imieniu Wagabunda. Intruz bada myśli poprzedniej właścicielki ciała w poszukiwaniu śladów prowadzących do reszty rebeliantów… „ – tak wydawca streszcza zawartość książki. Przeniósł ją na ekran Andrew Niccol, scenarzysta i reżyser m.in. „Gattacy – szoku przyszłości” (1997), „Pana życia i śmierci” (2005) i „Wyścigu z czasem” (2011), także scenarzysta słynnego „Truman Show” (1998) Petera Weira

Katarzyna Skorupska na naszych łamach tak pisała o tej ekranizacji: „Jak widać, większego sensu to nie ma, ale też nie o poszukiwanie nowych kontekstów czy metafor dla ludzkiej egzystencji Stefanie Meyer chodziło. Dla autorki science fiction to tylko kostium, a humanistyczne przesłanie o tolerancji i pacyfistycznym przekraczaniu granic swojego gatunku to przykrywka. W centrum jej zainteresowań pozostaje romans w wydaniu znanym już z ‘Sagi Zmierzch’. ‘Intruz’ powtarza sprawdzony schemat fabularny: oto dwóch mężczyzn zakochanych do szaleństwa zabiega o jedną kobietę (tu z dwóch kobiet się składającą) (…) W kwestii relacji wewnątrz trójkąta wyobraźnia autorki-producentki jest nieograniczona i wydaje się, że może przez emocjonalne rozchwianie trafiać nie tylko nastolatek. Obraz natury kobiecej w swej formie niedojrzałej lub zaburzonej rękami kobiecymi uczyniony jest w tym filmie jak potwierdzenie najgorszych podejrzeń mizoginów”.


JA
opis redakcji
  18.04.2013
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll