PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Rick Altman
Wydawnictwo Naukowe PWN
Warszawa, 2012
stron: 566
Książka Ricka Altmana, amerykańskiego profesora, prowadzącego zajęcia z wiedzy o kinie i literatury komparatystycznej, ukazała się po raz pierwszy w 1999 roku, szybko stając się naukowym bestsellerem. „Genologię filmową autor wpisuje w tradycyjny kontekst filozoficzny i literaturoznawczy sięgający ‘Poetyki’ Arystotelesa. Na tle dotychczasowych osiągnięć dziedziny prezentuje własną teorię, której podstawą jest definicja gatunku uwzględniająca nie tylko formalne cechy filmu, ale również społeczny odbiór filmu, cel jego stworzenia czy sposób dystrybucji” – stwierdza jej polski wydawca.

Książka składa się z następujących rozdziałów: I – Teoria gatunków literackich: znaczenie i rys historyczny, II – Co zwykło się określać mianem gatunku filmowego, III – Jak powstają gatunki?, IV – Czy gatunki są trwałe?, V – Czy gatunki podlegają redefinicji?, VI – Gdzie umiejscowione są gatunki?, VII – Do czego służą nam gatunki?, VIII – Dlaczego czasem łączy się gatunki?, IX – Rola gatunków w procesie oglądania filmów, X – Jaki model komunikacji należy przyjąć do opisu funkcjonowania gatunków?, XI – Czy gatunki i ich funkcje zmieniły się z biegiem czasu?, XII – Czego gatunki mogą nas nauczyć o narodach?, XIII – Zakończenie: semantyczno-syntaktyczno-pragmatyczne podejście do gatunku filmowego oraz obszernej bibliografii, indeksu filmów i osób.


JA
opis redakcji
  12.02.2013
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll