PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
plakat:
Joanna Napieralska
Wydawnictwo Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina
Warszawa, 2012
stron: 160
Joanna Napieralska, jeden z najlepszych dźwiękowców w polskim kinie, jest absolwentką Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1986). W latach 1994-2006 pracowała w szczecińskim Ośrodku Telewizji Polskiej. Od 2001 roku pełni funkcję wykładowcy na Wydziale Reżyserii Dźwięku warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Ma na swym koncie nagranie dźwięku, udźwiękowienie, opracowanie muzyczne kilkudziesięciu filmów dokumentalnych i fabularnych. Za dźwięk do dokumentu Rafaela Marziano-Tinoco „El Camino De Las Hormigas” otrzymała nagrodę na Festiwalu Mediów „Człowiek w zagrożeniu” w Łodzi (1993) oraz na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Latynoamerykańskich w Caracas (1997). Dźwięk do „Waisera” Wojciecha Marczewskiego przyniósł jej nagrodę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2001) oraz statuetkę Orła (2002), a dźwięk do „Różyczki” Jana Kidawy-Błońskiego – nagrodę w Gdyni (2010) oraz nominację do Orła (2011).

Książka „Sound design. Droga emancypacji dźwięków filmowych” jest próbą rozpatrzenia zagadnień dotyczących kompozycji dźwięku w filmie opartą na pracach własnych autorki. Korzenie kompozycji dźwięku filmowego tkwią – zdaniem Joanny Napieralskiej –  w procesach rozpadu tradycyjnej formy filmowej, dewaluacji hollywoodzkiej estetyki dźwięku oraz twórczości współczesnych kompozytorów eksperymentujących z formą i tworzywem muzycznym. Do książki dołączona jest płyta DVD z fragmentami filmów, m.in. „Różyczki” Jana Kidawy-Błońskiego, „Z odzysku” Sławomira Fabickiego, „Solo” Macieja Pisarka, ilustrujące teoretyczne rozważania autorki.


JA
opis redakcji
  30.01.2013
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll