PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
plakat:
Małgorzata Pietrzak
DiG
Warszawa, 2012
stron: 333
Książka Małgorzaty Pietrzak ukazuje, w jaki sposób retoryka wpływa na kształtowanie się postaw twórczych (również retoryka zawarta w manifestach literackich, teatralnych czy filmowych). Jest próbą ukazania związków i zależności istniejących pomiędzy dziełem, twórcą a widzem na przykładzie dokonań artystycznych wielu znakomitych reżyserów teatralnych i filmowych, m.in.  Petera Brooka, Kazimierza Dejmka, Borisa Ejfmana, Federica Felliniego, Jerzego Grotowskiego, Konrada Swinarskiego, Andrieja Tarkowskiego.

Publikacja składa się z następujących rozdziałów: I – Klasyczne a współczesne pojęcie retoryki, II – Strona komunikacji słownej i niewerbalnej w manifestach literackich i w innych sztukach (m.in. podrozdział: Kino autorskie – manifest subiektywny), III – Słowo a konwencja – słowo jako element budowania konwencji teatralnej (m.in. podrozdziały: Literatura a polska szkoła filmowa, Adaptacja, scenariusz a polska szkoła filmowa, Federico Fellini – mistrz słowa, Reżyser a figury retoryczne, Mowa w filmie Felliniego, Muzyka jako chwyt retoryczny, Andriej Tarkowski – mistrz obrazu, ‘Stalker’, czyli praca nad słowem, Dubbing albo kreacja zza kadru), IV – Konwencja a retoryka w sztuce widowiskowej  (m.in. podrozdziały: Film w teatrze, „Teatr w filmie” – teatr w filmach Federica Felliniego, Retoryka w filmach Federica Felliniego), V – Retoryka a relacje twórcze (m.in. podrozdziały: Innokientij Smoktunowski, Sergiej Bondarczuk, Anatolij Sołonicyn, Aktor i reżyser – Wasilij Szukszyn, Andriej Michałkow-Konczałowski, Łarisa Szepitko, Andriej Tarkowski, Laurence Olivier, Federico Fellini, Gérard Philipe, Louis de Funés).


JA
opis redakcji
  1.01.2013
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll