PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Pod red. Joanny A. Kościelnej i Radosława Skryckiego
Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Szczecińskiego
Szczecin, 2012
stron: 171
Bohaterką „II Konstelacji Szczecin” (16-20 października 2011), czyli polsko-niemieckiego przeglądu gwiazd kina urodzonych w Szczecinie, była Dita Parlo – słynna aktorka, muza reżyserów-buntowników i nonkonformistów: Jeana Vigo, Jeana Renoira, Georga Wilhelma Pabsta, Dimitri Krisanoffa. W programie imprezy oprócz projekcji filmowych, wystawy fotosów i plakatów znalazła się także konferencja filmoznawcza „Dita Parlo i kino buntowników: anarchiści, rewolucjoniści i pacyfiści w kinie i o kinie. Przykład francuski i niemiecki 1918-1945”.

W książce znalazły się materiały z konferencji: „Druga Konstelacja Szczecin” Radosława Skryckiego, „Dita Parlo. Szkic biograficzny” Joanny A. Kościelnej, „’Śmierć maszynom!’, ‘Niech żyje wolność!’. Antymodernistyczny i antyindustrialny bunt w filmach Fritza Langa i René Claira” Tomasza Kłysa, „Między awangardą formy a dydaktyzmem treści. Georga Wilhelma Pabsta ‘Tajemnice duszy’ (1926)” Michała Dondzika, „Eksperymentalna i buntownicza twórczość Hansa RichteraDamiana Romaniaka, „’Madame Beudet, c’est moi?’. ‘Uśmiechnięta Madame Beudet’ Germaine Dulac w świetle krytyki feministycznej i historii kina” Moniki Talarczyk-Gubały, „Obecność anarchizmu i mitologii anarchistycznej w kinie Jeana Vigo” Joanny A. Kościelnej, „Poeci surrealiści – o kinie i dla kina” Wojciecha Otto, „Polskie kino międzywojenne w walce z handlem żywym towarem” Radosława Antonowa i „Bunt i rewolucja a kino polskie 1918-1939” Macieja Kowalskiego.


JA
opis redakcji
  11.12.2012
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll