PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Jacques Aumont, Michel Marie
Wydawnictwo Naukowe PWN
Warszawa, 2011
stron: 442
Jacques Aumont i Michel Marie, znakomici francuscy historycy i teoretycy kina, na co dzień pracują na Sorbonie. Aumont jest ponadto kierownikiem Kolegium Historii Kina Francuskiego „Filmoteka", zaś Marie zasłynął monografią o francuskiej Nowej Fali. Ich „Analiza filmu" napisana jest w duchu tzw. szkoły francuskiej, charakteryzującej się erudycyjnością oraz licznymi powiązaniami z teorią literatury.

„Nie zaproponujemy tu uniwersalnej metody, która w cudowny sposób pozwalałaby każdemu analizować wszystkie filmy. Uważamy jednak, że – oprócz elementów refleksji ogólnej, które staramy się tu przedstawić – praca ta pozwala pod wieloma względami określić możliwe wybory, zwrócić uwagę na niezbędne środki ostrożności i zasugerować potencjalne rozwiązania na tyle konkretne, żeby te rozpoznania zapewniły skuteczność analizy. Praca ta ma również drugi, w naszych oczach nie mniej istotny cel: mamy nadzieję, że dzięki temu gruntownemu przeglądowi najlepszych analiz filmowych zachęcimy Czytelników do ich lektury – mimo że są to teksty długie i niekiedy trudne, odbiorca zawsze wyciągnie z nich korzyści" – piszą autorzy „Analizy filmu".

Książka składa się z następujących rozdziałów: I – Próba definicji analizy filmu, II – Narzędzia i techniki analizy, III – Analiza tekstualna: kontrowersyjny model, IV – Analiza filmu jako opowiadania, V – Analiza obrazu i dźwięku, VI – Psychoanaliza a analiza filmu, VII – Analiza filmów a historia kina: weryfikacja analizy, VIII – Cele analizy: zamiast konkluzji. Publikację dopełniają bibliografia oraz indeks filmów i osób.     

 
JA
opis redakcji
  13.11.2012
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll