PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
KSIĄŻKI FILMOWE
plakat:
Pod red. Piotra Zwierzchowskiego i Darii Mazur
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz, 2011
stron: 402
Książka z serii filmoznawczej „Kino polskie wczoraj i dziś". Dotychczas z tej serii ukazały się: „Pęknięty monolit. Konteksty polskiego kina socrealistycznego" pod redakcją Piotra Zwierzchowskiego oraz „Kino polskie wobec II wojny światowej" pod redakcją Piotra Zwierzchowskiego, Darii Mazur i Mariusza Guzka.

Książka zawiera następujące artykuły: „Filmowa kariera Tadeusza Dołęgi-Mostowicza" Barbary Gierszewskiej, „O czym się nie mówi. Obraz prostytucji w kinie popularnym dwudziestolecia międzywojennego" Mariusza Guzka, „Polskie kino popularne okresu dwudziestolecia międzywojennego w oczach miejskiej prowincjonalnej publiczności" Moniki Bator, „Tadeusz Chmielewski – zmysł precyzji" Artura Majera, „Śmiech i piosenka –  małżeństwo z rozsądku. O polskiej komedii muzycznej lat 60." Wojciecha Otto, „Poszukiwana, poszukiwany... Krytyka wobec polskiej komedii filmowej lat 1945-1989" Moniki Talarczyk-Gubały, „Sny o miłości i urodzie życia, czyli polskie filmowe komedie romantyczne" Grażyny Stachówny, „'Złoto' Wojciecha Hasa – ironiczna gra z konwencją produkcyjniaka" Marcina Marona, „Lojalny śpi spokojnie, czyli kino popularne w służbie ideologii. 'Spotkanie ze szpiegiem' Jana Batorego" Katarzyny Wajdy, „Surrealizm w kamp przemieniony – o filmowej twórczości Marka Piestraka" Piotra Kletowskiego, „Horror – gatunek rodzimy czy adaptowany? Konteksty kulturowe i perspektywa odbioru. Powody marginalności" Małgorzaty Musioł, „Konwencja melodramatyczna w filmowym opowiadaniu o Zagładzie – kilka uwag o 'Deborze' Ryszarda Brylskiego" Katarzyny Mąki-Malatyńskiej, „'Amerykańskie kino polskie': 'Psy', pozytywna wtórność i polityczny przekaz" Marka Haltofa, „Po przełomie 1989. Polska krytyka filmowa wobec 'Psów' Władysława Pasikowskiego" Barbary Gizy, „Filmowe realizacje grupy ITI jako przykład lokalnej imitacji reguł 'globalnego Hollywood'" Marcina Adamczaka, „'Włatcy Móch' jako całościowy system rozrywkowy" Macieja Dowgiela, „'Pół serio', czyli Koneckiego i Saramonowicza zabawy z widzem" Eweliny Koniecznej, „Autor! Autor! O problemie autorstwa w polskim kinie popularnym na przykładzie filmów 'Lejdis' i 'Testosteron' Tomasza Koneckiego oraz Andrzeja Saramonowicza" Martyny Olszowskiej, „Kino popularne a polskie społeczeństwo po roku 1989" Arkadiusza Lewickiego, „Metafizyka w wersji pop. Refleksje nad wybranymi filmami dekady 1998-2008" Darii Mazur, „Droga do Tamtąd. Filmy kabareciarzy (przełom XX i XXI wieku)" Radosława Osińskiego, „'Janek, chodź, zagramy im rocka...'" Joanny Szczutkowskiej, „Badanie gwiazdorstwa filmowego. Przypadek Bogusław Lindy" Konrada Klejsy, „Teresa Tuszyńska: krótka historia pewnej gwiazdy" Krzysztofa Trojanowskiego, „'Ciemność, widzę ciemność!', czyli spojrzenie na polskie kino popularne jako źródło cytatów" Bogusława Skowronka oraz „Product placement w kinie popularnym. Polska droga do unifikacji grupy docelowej w kulturze masowej (1989-2006" Ewy Urbaniec.


JA
opis redakcji
  8.09.2012
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll