PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
plakat:
Pod redakcją Piotra Zwierzchowskiego, Darii Mazur i Mariusza Guzka
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Bydgoszcz, 2011
stron: 306
 Kolejny tom serii filmoznawczej „Kino polskie wczoraj i dziś", tym razem poświęcony tematyce wojennej w filmach produkcji rodzimej (dotychczas ukazały się: „Pęknięty monolit. Konteksty polskiego kina socrealistycznego" pod redakcją Piotra Zwierzchowskiego i „Polskie kino popularne" pod redakcją Darii Mazur i Piotra Zwierzchowskiego).

Książka zawiera następujące artykuły: „Czy II wojna światowa już się skończyła? Kino, polityka historyczna i stosunki międzynarodowe jako «bitwa na opowieści»" Marcina Adamczaka, „Między historią a mitem. O współczesnych obrazach czasu minionego" Eweliny Koniecznej, „II wojna światowa w filmach i programach dokumentalnych ogólnopolskich anten TVP w latach 1989-2006" Macieja Wojtyńskiego, „Zwyczajny faszyzm – zwyczajna apokalipsa a dokument" Jadwigi Hučkovej, „Nowe zbliżenia do znanych biografii: «Honor Generała» Joanny Pieciukiewicz i «O moim ojcu» Bożeny Garus-Hockuby"Krzysztofa Kopczyńskiego, „Od «Robinsona warszawskiego» do «Pianisty», czyli problemy z wojenną biografią artysty" Sylwii Kołos, „Wandy Jakubowskiej powrót do Auschwitz: «Ostatni etap» (1948)" Marka Haltofa, „Kino generałów. Przypadek «Jarzębiny czerwonej»" Krzysztofa Kornackiego, „«Kolumbowie» Janusza Morgensterna –  telewizyjne kino akowskiej przygody" Bartosza Filipa, „Jak w Polsce umierało kino partyzanckie. Przypadek filmu Wiktora Turowa «Przeprawa» (1988)" Mariusza Guzka, „Krzyżacy czy faszyści? Nawiązania do II wojny światowej w «Krzyżakach» Aleksandra Forda" Piotra Kurpiewskiego, „Wojna z kryminalnym podtekstem: «Morderca zostawia ślad» Aleksandra Ścibor-Rylskiego" Katarzyny Wajdy, „O II wojnie światowej – z nostalgią" Joanny Preizner, „Poezja i pamięć – opowieść o historii w filmach Wojciecha Jerzego Hasa" Marcina Marona, „Obraz II wojny światowej w krótkometrażowych filmach Stanisława Różewicza" Moniki Maszewskiej-Łupiniak, „Wojna na trzy sposoby. O juweniliach Wojciecha Marczewskiego" Andrzeja Szpulaka, „Dlaczego samobójstwo? Wrześniowa eregrynacja Witkacego" Katarzyny Taras, „Krzysztofa Zanussiego filmowe dyskursy z wojną w tle" Sławomira Bobowskiego, „Ziemie odzyskane – życie utracone o «Roku spokojnego słońca» Krzysztofa Zanussiego" Agnieszki Morstin-Popławskiej, „Intymistyka w najczystszym wydaniu. «Nikt nie woła» Kazimierza Kutza a polska rzeczywistość wobec II wojny światowej" Iwony Grodź, „Czy to był sen? Polski film animowany rozlicza II wojnę światową" Pawła Sitkiewicza, „Dwie role w esesmańskim mundurze. Szkic o aktorstwie Aleksandry Śląskiej" Piotra Skrzypczaka, „To, czego nie ma – relacje i wspomnienia kobiet z Powstania Warszawskiego, jako gotowe, a niezrealizowane scenariusze filmowe" Karoliny Kosińskiej.


JA
opis redakcji
  17.08.2012
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll